طرح شهید سلیمانی نقش مهمی در کاهش آمار ابتلاو مرگ و میر بیماری کرونا در کشور داشته است

صادقی از کاهش آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا از حدود۵۰۰ نفر در روز به ۷۷مورد خبرداد و افزود: طرح شهید سلیمانی با همدلی و همراهی مردم و مسئولان نقش مهمی در کاهش آمار مبتلایان، بستری شدگان وفوتی های ناشی از بیماری کرونا در کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شاهین محمد صادقی» امروز(22 دی) در حاشیه بازدید از طرح شهید سلیمانی در استان لرستان، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با مشارکت مسئولان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، بسیج و مردم به صورت محله محور در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

رئیس  بسیج جامعه پزشکی و رئیس ستاد طرح شهید سلمانی افزود: خوشبختانه این طرح بارقه  امیدی را در کنترل این بیماری در  جامعه پدید آورده است.

 

وی بیان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی ما شاهد هستیم که  تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها و تعداد افراد گرفتار شده به این بیماری کاهش چشمگپیری داشته است.

 

محمدصادقی خاطرنشان کرد: مقایسه روزانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور با آمار های بین المللی نشان دهنده ارزش اجرا و فعالیت طرح شهید سلیمانی با همکاری شبکه بهداشت درمان، بسیج، سپاه، هلال احمر و مردم نظام مقدس اسلامی است.

 

وی ابراز کرد: همزمان با شروع طرح شهید سلیمانی تعداد مرگ و میر در کشوری مانند آمریکا دو هزار نفر بود که امروز به چهار هزار نفر افزایش یافته است، در انگلیس تقریبا حدود 200 مرگ بود که امروز  به نزدیک 2 هزار مرگ در روز و در اتحادیه اروپا ازیک هزار و 77 مرگ در روز به حدود 12هزار و20مرگ در روز افزایش یافته است.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید به اینکه ما آرزو می کنیم در هیچ جای دنیا این بیماری نباشد و مسلمان و غیر مسلمان در آرامش زندگی کنند، خاطرنشان کرد: امروز خوشحالیم که در کشورخودمان توانستیم با هماهنگی و همدلی مسئولین، مردم، حضور بسیج، حضور نیروهای مردمی، خیرین، معتمدین محلی و در قالب طرح شهید سلیمانی در کنار مسئولان دولتی کار بزرگی صورت گرفته است آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا از نزدیک به 500 فوتی در روز به تعداد 88 نفر کاهش یافته است.

 

محمد صادقی ادامه داد: همچنین بیماران بستری  وبیمارانی که روزانه شناسایی می شدند از 14 هزار و 500 به  حدود  پنج هزار و 900 نفر تقلیل یافته است.

 

وی با بیان اینکه در مقایسه با آمار های جهانی معلوم می شود که چه اتفاق بزرگی در کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که  براساس پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی و سایر دستگاه های ناظر در سطح بین المللی، قرار بود روزانه حدود یک هزار نفر در کشور تلفات داشته باشیم که این آمار امروز به 77 نفر تقلیل یافته است.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، تاکید کرد:این نشان می دهد که وقتی که یک ملتی عزمش را جزم کند و هماهنگ و همدل هماهنگ برای حفظ سلامت مردم قدم بردارد حتما موفق می شود.

 

کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان لرستان

 

صادقی در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان و اجرای طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: در استان لرستان از استان های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است و لازم است از مردم این استان تشکر ویژه شود.

 

وی افزود: مرگ و میر به شدت کاهش یافته است و یکی دو روز است که مرگ و میر نداریم و تعداد افراد بیمار در بیمارستان های استان به شدت کاهش یافته است.

 

صادقی خاطر نشان کرد: تست های مثبت ما روز به روز کاهش یافته است و امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که یا بیمار جدید نداشته باشیم یا فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته باشیم.

 

وی افزود: استان لرستان به رغم توانمندهای خدادادی از کمبود های رنج می برد که لازم با مشارکت همه مسئولان بتوانیم دغدغه های مردم را رفع کنیم.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اهمیت تقویت و توسعه تجهیزات، بیان کرد: براساس این طرح دولت موکلف است امکانات مالی و تجهیزات لازم را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی که متولی طرح هستند قرار دهد.

 

وی بیان کرد: وزیر بهداشت و درمان حدود 150 میلیارد تومان برای خدید تجهیزات اختصاص داده بود که این تجهیزات خریداری شده و بعضا توزیع شده است که امیدواریم به زودی در استان لرستان هم این تجهیزات برسد.

 

صادقی اذعان داشت: همچنین 150 میلیارد تومان بین دانشگاه های علوم پزشکی استان توزیع شده است که انشاء الله این اعتبار در مقایسه با نیاز آنها بسیار کم است.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: مذاکراتی انجام شده است که امیدواریم ظرف هفته های آینده بتوانیم در استان اقداماتی در راستای حمایت مالی انجام شود.

کد خبر 1014323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha