خراسان شمالی نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی را میزبانی می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان همزمان با ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی کشور خبر داد.


"حسین فرخنده" به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این جشنواره با هدف رونق کسب و کارهای فرهنگی به ویژه کسب و کارهای نوپایه با اتکا به پتانسیل های بومی، کاربردی کردن بوم فرهنگ استان برای افراد جامعه، شناساندن عمیق تر ظرفیت های بومی و محلی در حوزه فرهنگ و پتانسیل های موجود در آن، کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگ بومی در این استان برگزار خواهد شد. 

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: بخش های این جشنواره شامل کسب و کارهای فرهنگی نوپا، نوشت افزار، عروسک و اسباب بازی و هدایای فرهنگی است.

 


فرخنده بیان کرد: شرکت کنندگان می بایست محصولات و خدمات فرهنگی در بخش های ذکر شده را با نگاهی به بوم فرهنگ خراسان شمالی طراحی و تولید کنند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که علاقه مندان برای ارسال آثار خود در بخش های ذکر شده تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری مهلت دارند، ادامه داد: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۴۰۳۲۲۳۷ تماس حاصل کنند.

 


فرخنده خاطرنشان کرد: داوری آثار ۳۰ بهمن ماه و اهدای جوایز برگزیدگان ۶ اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد.

 


گفتنی است؛ این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و مشارکت اداره کل مجامع تشکل ها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی و موسسه فرهنگی و هنری سپهر سرمد بجنورد برگزار می شود.

 


یادآوری می شود؛ ظهر امروز آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

 

 


 

کد خبر 1014343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha