۱۰ هزار دست لباس گرم که توسط بچه‌های مسجد به دست محرومان رسید

مریدی با اشاره به ایجاد مجمع جهادی «حاج قاسم» به همت بچه‌های مسجد «حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)»، گفت: توزیع ۱۰ هزار دست لباس بین محرومان، تولید بیش از یک میلیون ماسک در دو ماه اول شیوع کرونا و تامین ملزومات آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام شیوع کرونا و آسیب های اقتصادی اجتماعی ناشی از آن، با اجرای طرح های متنوع کوشیدند با همکاری بچه های مسجد به قدر وُسع و توان از بار این آسیب ها بکاهند، کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» واقع در میدان سبلان، ابتدای گلبرگ، خیابان شهید حیدری بعد از بانک ملی ازجمله این کانون ها است که در طول 11 ماه شیوع کرونا توانسته منشا خیرات بسیار به ویژه در انجام کمک های مومنانه شود.

 

«عباس مریدی» درباره فعالیت های این کانون فرهنگی هنری از ابتدای شیوع کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا از اسفند ماه 98 کار را کلید زدیم، مرکزی راه اندازی شد به منظور برش زدن پارچه ها برای تولید ماسک و توزیع پارچه های موردنیاز برای آن، جامعه هدف ما بیمارستان ها و کادر درمان بودند و تولیدات را به 20 استان ارسال می کردیم که درمجموع تا اردیبهشت ماه بیش از یک میلیون ماسک تولید و توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» ادامه داد: از اردیبهشت که در موضوع تولید ماسک به اشباع رسیدیم، وارد رزمایش مواسات و کمک های مومنانه شدیم و به طرق مختلف به برخی از خانواده ها بسته های معیشتی را اختصاص دادیم و برای برخی دیگر هزینه های درمانی را و نیز اجاره بهای منزل افراد بی بضاعت را تامین کردیم.

 

 

 

وی با اشاره به آنلاین شدن آموزش ها در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان و کودکان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و عدم دسترسی بسیاری از آنها به گوشی هوشمند و تبلت برای آموزش های آنلاین، برای تامین آن ورود کردیم.

 

 

 

نذر آموزشی محرم در مازندران: 40 هزار گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند  تهیه می‌شود

 

 

مریدی با اشاره به ارتباط این کانون فرهنگی هنری با گروه های متعدد جهادی در تهران و خارج از آن در دورانی که بچه های مسجد ماسک تولید می کردند، گفت: در پی این تعاملات دامنه کاری‌مان را گسترش دادیم و مجمع جهادی «حاج قاسم» را فعال کردیم.

 

وی با اشاره به دیگر ابعاد کمک های مومنانه کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» بیان کرد: از مهرماه و آغاز فصل سرما به عرصه تامین لباس ورود و فراخوان جمع آوری البسه نو و دست دوم و اسباب بازی را اعلام کردیم. در این راستا سه دستگاه ماشین لباسشویی در مسجد جایابی شد تا البسه جمع آوری شده شستشو شود.

 

 

 

 

مریدی اضافه کرد: در طرح «دیوار مهربانی» لباس ها تفکیک نمی شد و کسی که درصدد استفاده بود نمی دانست لباس ها به کارش می آید یا نه، اما ما در مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» لباس های جمع آوری و شستشو شده را که در حد نو بود، بر اساس سایز بسته بسته بندی کردیم، البته خیران و تولیدکنندگان هم لباس نو به ما اعطا کردند.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» اضافه کرد: بر اساس لیست های تهیه شده توسط گروه های جهادی، برای همه اعضای خانواده البسه و کفش را به تناسب سن و جنس و سایز تامین و در مناطق محروم تهران اعم از هرندی، نظام آباد، اسلامشهر، شهرری، روستاهای حاشیه تهران، شهرک صالحیه و ... و حتی مناطقی از کرمان و بشاگرد را هم تحت پوشش قرار دادیم. به طور تقریبی حدود 10 هزار دست لباس در این طرح بین محرومان توزیع شده است.

 

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: تهیه آبمیوه برای کادر درمان و تقویت بینه روحی آنها در کنار تقویت بنیه جسمی، هم به همت بچه های این مسجد در ایام شیوع کرونا انجام شده است. بر این اساس، در بیمارستان هایی همچون «شهید هاشمی نژاد» و «بقیه الله(عج)» که محل درمان بیماران کرونایی است، همراه با آبمیوه کیک هایی را تزئین و به عنوان دسر توزیع کردیم.

 

مریدی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» با 4-23 گروه جهادی در تامل و ارتباط است، گفت: گزارش آنچه به همت بچه های مسجد انجام می شود را با مخاطبان از طریق شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام به اشتراک می گذاریم. گزارش اقداماتی همچون اهدای چند دستگاه چرخ خیاطی به بانوان به منظور کارآفرینی و اشتغال زایی، مراحل مختلف کمک های مومنانه که تا کنون حدود چهار هزار بسته بوده و در ایام فاطمیه نیز ادامه دارد و ... .

 

به گفته مریدی، کانون فرهنگی هنری در انجام همه این فعالیت ها با ارکان دیگر مسجد اعم از امام جماعت، بسیج، هیئت امناء همکاری و هماهنگی دارد.

 

کد خبر 1014415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha