الگوی غذایی سالم  از بیماری های غیر واگیر پیشگیری می کند

حیدرزاده با بیان اینکه الگوی غذای سالم از ۳۰ تا ۵۰ درصد ابتلا به انواع بیماری های غیرواگیر جلوگیری می کند گفت: از خوردن فست فودها بپرهیزید‌.

به گزارش خبرنگا خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(دوشنبه، ۲۲ دی) در نشست با اصحاب رسانه با موضوع بسیج ملی تغذیه اظهار کرد: با رعایت الگوهای غذایی می توان از انواع بیماری ها جلوگیری کرد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو نوع تغذیه غذایی در جهان رواج دارد گفت: رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی اروپایی و آفریقایی از این نوع رژیم هاست.


وی با بیان اینکه رژیم غذایی مدیترانه ای بدون الکل از بروز انواع بیماری جلوگیری می کند اذعان کرد: شیوه های غذایی در هر جامعه ای تبدیل به فرهنگ می شود و خوراک و رژیم غذایی هر ملتی متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: رژیم تغذیه ای مدیترانه در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است و ایمنی بدن را افزایش می دهد.


حیدرزاده تصریح کرد: بدن از نظر تغذیه ای نیازه های پیچیده ای دارد که درک آن نیاز به تخصص دارد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: تغذیه مناسب از ۳۰ تا ۵۰ درصد از انواع بیماری ها چون سرطان ها و بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند.


وی اضافه کرد: در بسیج ملی تغذیه سالم، آموزش های لازم رژیم غذایی داده می شود.


حیدر زاده با تاکید بر اینکه از غذاهای فست و فودی استفاده نکنید خاطرنشان ساخت: بسیاری از این غذاها دارای نگهدارنده هستند که خود عامل بروز سرطان ها در جامعه است.‌
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد : با توسعه تغذیه سالم از مرگ و میرهای زود رس بر اثر انواع بیماری ها جلوگیری می شود. 

کد خبر 1014438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha