وضعیت زرد استان در پی شیوع بیماری کرونا/ ادامه همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است

فتایی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شیوع بیماری کرونا در تمامی شهرهای استان لرستان زرد است، گفت: ادامه همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

« احمد حسین فتایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: بر اساس تازه ترین لیست اعلام شده‌ توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با همراهی و همدلی مردم  تمامی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان، افزود: در کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی تلاش شدبا استفاده از ظرفیت رسانه ای استان، مصوبات ستادهای ملی و استانی به شکل درست در بستر های رسانه های مانند صدا و سیما، خبرگزاری ها و نشریات در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بحث آگاهی بخشی و تاب آوری از مهم ترین دغدغه کمیته اطلاع رسانی اداره ستاد استانی مقابله با کرونا ست، بیان کرد: تولید محتوای فرهنگی، هنری و آموزشی در این راستا مورد توجه جدی قرار دارد.

 

فتایی خاطرنشان کرد: تلاش شد با تولید محتوای صحیح مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب و از شیوع بیماری کرونا پیشگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان طی یک سال اخیر در مقاطعی در وضعیت قرمز و بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا قرار گرفت، افزود: با اطلاع رسانی خوب، همراهی و همدلی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی هم اکنون وضعیت استان وضعیت مطلوبی است و همه  شهرهای استان در وضعیت زرد ابتلای کرونا قراردارند.

 

فتایی بیان کرد: هم اکنون نسبت به ماه های قبل شیوع ویروس، آمار افراد بستری و فوتی های ناشی از این بیماری منحوس در سطح چشمگیری در استان لرستان کاهش یافته است.

 

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان با بیان اینکه در صورت عدم همراهی مردم این وضعیت می تواند شکننده باشد، افزود: کاهش آمار ابتلا و شیوع در استان به معنی تمام شدن شیوع بیماری و وضعیت عادی نیست.

 

وی با بیان اینکه در برخی استان ها شیوع این بیماری منحوس از وضعیت زرد به سمت قرمز سوق داده شد، اظهار کرد: از مردم درخواست می شود همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از اجتماعات، استفاده از ماسک و شست و شوی مکرر دست ها توجه جدی داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت دوری از تجمعات،  دورهمی های خانوادگی، مراسم عزا، مراسم عروسی، افزود: درصد قابل توجهی از شیوع بیماری کرونا مربوط به تجمع ها بویژه مراسم عزا و عروسی است.

 

کد خبر 1014556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha