افزایش  ۱۶۱ درصدی بودجه حوزه آب و خاک در استان ایلام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از افزایش ۱۶۱ درصدی بودجه حوزه آب و خاک در استان ایلام خبر داد.

«رحمت الله قیصوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: یکی مهم ترین طرح های ملی و ملی استانی شده در بخش آب فاضلاب را آبرساني به شهر ملكشاهي و روستاهاي مسير خط انتقال آب و صنعت منطقه از سد ايلام، ايجاد تاسيسات فاضلاب شهرهای ايلام، سرابله، ایوان و دره شهر است.

 

وی یادآور شد: اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده در لایحه بودجه سال 1400 در بخش آب و فاضلاب ۳۷ درصد رشد داشته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام افزود: اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده در بخش آب و خاک ۱۶۱ درصد نسبت به سالجاری افزایش یافته است که مهمترین طرح های این بخش عبارتند از احداث سد چناره، ساختمان و شبکه آبیاری و زهکشی سدهای سيكان، میمه و گاوی و سامانه گرمسیری.

 

قیصوری بیان کرد: اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده در حوزه حمل و نقل و راه ها از رقم ۱۶۴ میلیارد تومان با 71 درصد  رشد به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی در خصوص ردیف اعتبارات اربعین گفت: با توجه به اینکه 70 درصد زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد می کنند در سال 96 ردیف موقت اربعین ایجاد شد که با تلاش های صورت گرفته ردیف مذکور جهت تکمیل و توسعه زیر ساخت های استان ایلام در راستای مراسم اربعین پایدار شد و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان با 22 درصد افزایش نسبت به سال جاری اعتبار جهت این ردیف در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1014667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha