اولویت جذب در شرکت ها با نیروهای بومی منطقه است

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی دهلران گفت: همه شرکت های فعال در شهرستان دهلران باید به اولویت جذب نیروهای بومی منطقه توجه جدی داشته باشند.

«سید سعید بازیار» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای جذب افراد در شرکت های مستقر در شهرستان، کمیته نظارت بر جذب نیرو از طریق موسسه های کاریابی غیر دولتی تشکیل و  شیوه جذب در معرفی نیرو  با اعلام نیاز شرکت ازطریق موسسه این  کاریابی و با نظارت اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی، فرمانداری شهرستان، تامین اجتماعی و با نظارت رئیس دفتر نماینده محترم مجلس شوزای اسلامی  و شرکت مورد درخواست براساس نوبت، تخصص و با اولویت بومی گزینی صورت می پذیرد تا حقی از شهروندان عزیز در این راستا تضییع نشود.

 

وی گفت: متاسفانه برخی شرکت ها با ارائه درصد جذب نیروهای بومی وغیر بومی راه فرار برای جذب نیروهای غیربومی فراهم کردند که قطعا مورد پذیرش اداره کار نیست و به صورت جدی شرکت ها مستقر در دهلران در بحث نیرو بومی و غیر بومی مورد پایش قرار خواهند گرفت.

 

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان تصریح کرد: در کمیسیون کارگری که در محل فرمانداری برگزار شد تاکید اعضای کمیسیون بر به کارگیری نیروهای بومی منطقه و رعایت ماده ۴۷برنامه ششم توسعه بود و در صورت عدم رعایت ماده فوق از طریق مجاری قانونی با شرکت برخورد به عمل خواهد شد.

 

بازیار خاطرنشان کرد: اداره کار به عنوان تنها مرجع رسیدگی به مباحث کارگری قطعا در خصوص مشکلات وموانع کارگری شهرستان باجدیت ورود خواهد کرد وبرابر قانون همه شرکت ها مکلف هستند تا حق حقوق کارگران خود توجه جدی داشته باشند در غیر این صورت این اداره از اختیارت قانونی خود خصوص مباحث کارگری ورود خواهد کرد.

 

کد خبر 1014740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha