برگزاری نخستین دوره از جشنواره فیلم قدس در فلسطین

نخستین دوره از جشنواره فیلم قدس در سه بخش فیلم مستند، فیلم بلند و فیلم کوتاه در فلسطین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ro2x، نخستین دوره از جشنواره فیلم قدس (JFAC)  از یکم تا پنجم بهمن 1399 مطابق با 20 تا 24 ژانویه 2021 میلادی از سوی Art Lab در قدس شرقی در فلسطین آغاز می شود. در این جشنواره فیلم مستند، فیلم بلند و فیلم کوتاه دارنده جوایز پخش خواهد شد.

 

«نفین شاهین» مدیر جشنواره فیلم قدس در مصاحبه ای که صفحه این جشنواره در فیس بوک منتشر کرد، گفت: این جشنواره برای تجلیل از دستاوردهای سینمایی در جهان عرب و فرصت سازی برای مردم بیت المقدس به منظور شناخت فیلم های عربی و تعامل با سازندگان آنها طراحی شده است.

 

وی افزود: باتوجه به انزوای قدس شرقی از کشورهای عربی، این جشنواره فرصتی را برای تعامل با تجربه های سینمایی عربی وبه طور کلی زندگی فرهنگی و بشردوستانه عرب فراهم می کند. همچنین این رویداد فضای سرگرم کننده کمیابی را برای جامعه قدس مهیا می کند.

 

در این جشنواره فیلم های عربی مشهور که جوایز بین المللی را به دست آورده اند، پخش خواهد شد. تعدادی از این فیلم ها نامزد کسب جایزه اوسکار بهترین فیلم بلند سال 2021 میلادی شده اند.

 

ریاست کمیته داوران فیلم بلند بر عهده «محمد قبلاوی»(سوئد / فلسطین) موسس و مدیر جشنواره فیلم عربی در مالموی سوئد است و این کمیته متشکل از«می مصری» از فلسطین و «امیر رمسیس» از مصر است.

«هادی زقاق» از لبنان ریاست کمیته داوری فیلم مستند را برعهده دارد و «هاله جلال» از مصر و «زینت دکاش» از لبنان از اعضای این کمیته هستند. ریاست کمیته داوری فیلم کوتاه نیز برعهده «انیسه داوود» از تونس است و «علا الشیخ» (فلسطین / اردن) و «ایلی داغر» از لبنان در این کمیته حضور دارند.

 

کد خبر 1014827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha