​کمبود سوخت نیروگاه ها علت قطعی برق در برخی نقاط گلستان/ صرفه جویی؛ شرط پایداری برق در استان

نصیری کمبود سوخت و گاز در نیروگاه ها را علت قطعی برق در برخی نقاط استان گلستان اعلام کرد.

«علی اکبر نصیری» دقایقی پیش با اشاره به علت قطعی برق در برخی نقاط گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: قطعی برق که اخیراً ایجاد شده به دلیل کمبود گاز در نیروگاه ها است و متأسفانه به دلیل کمبود سوخت و گاز در تأمین  برق مردم در برخی نقاط گلستان دچار مشکل شدیم و براساس دستور دیسپاچینگ ملی مجبور به قطع اضطراری برق شده ایم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: در این شرایط چاره ای جز صرفه جویی نداریم و به مردم استان گلستان توصیه می کنم دمای محیط منزل و محل کار را کمتر کنند.

 

وی تأکید کرد: اگر هر کدام از هم استانی ها دمای محیط منزل خود را یک الی دو درجه درجه کم کنند در مصرف گاز و برق صرفه جویی می شود.

 

نصیری تصریح کرد: اگر ۱۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه جویی شود از این بحران خارج خواهیم شد و برای تأمین برق در بخش های مختلف اعم از خانگی، کشاورزی، صنعت و تجاری مشکلی نخواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با تأکید بر اینکه اگر در مصرف گاز صرفه جویی نشود برای تأمین سوخت نیروگاه ها و برق با مشکل خواهیم شد، خاطرنشان کرد: مصرف گاز استان گلستان در بخش های مختلف حدود ۱۳ میلیون مترمکعب است و اگر ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی شود برای تأمین برق و گاز با مشکل مواجه نخواهیم شد.

 

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا مردم در قرنطینه خانگی هستند و اگر قرار باشد تأمین گاز و برق مردم دچار مشکل شود سلامتی آنها بیش از پیش با خطر مواجه می شود لذا به همه توصیه می کنم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا ما مجبور به قطعی آن نباشیم.

 

 

کد خبر 1014869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha