قوانین در بخش تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان، بسیار با هم تداخل و مشکل دارد

بحرینیان با اشاره به اینکه قوانین در بخش تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان، بسیار با هم تداخل و مشکل دارد، گفت: مشکل سود مرکب مشتریان بانک‌ها به سال‌های گذشته باز می‌گردد، اما اکنون دادستان وارد این مسئله شده و موضوع فرق کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد بحرینیان صنعتگر و پژوهشگر توسعه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: قوانین در بخش تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان، بسیار با هم تداخل و مشکل دارد.

 

وی افزود: مشکل سود مرکب مشتریان بانک‌ها به سال‌های گذشته باز می‌گردد، اما اکنون دادستان وارد این مسئله شده و موضوع فرق کرده است.

 

بحرینیان با بیان اینکه نظام بانکی کشور از صنعت حمایت نکرده است گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در سال ۸۴ سهم مانده تسهیلات بخش صنعت و معدن ۳۱ و شش دهم درصد از کل مانده تسهیلات بوده است که این رقم پس از اجرای تحریم‌ها به ۲۸ و شش دهم درصد و در سال ۹۷ به ۱۶ و دو دهم درصد، کاهش داشته است.

 

وی افزود: سهم بخش کشاورزی نیز در این باره از ۱۵ و نیم درصد در سال ۸۴ به ۷ و هشت دهم درصد رسیده است که باید پرسید آیا این حمایت از تولید است؟

 

آقای بحرینیان با بیان اینکه گردن تولید صنعتی در ایران زده شده است گفت: در مقابل بخش تولید سهم بخش بازرگانی، خدمات و متفرقه از مانده تسهیلات بانکی به ۵۲ و نیم دهم درصد رسیده است.

کد خبر 1014956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha