لزوم تبادل مصوبات شواری فرهنگ عمومی بین استان‌ها

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه برخی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان قابلیت اجرا در همه استان ها را دارد، گفت: برای هر مصوبه ساعت ها جلسات کارشناسی صورت گرفته است، از این رو بهتر است مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان ها با یکدیگر تبادل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: از تلاش های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای برگزاری مستمر نشست های شورای فرهنگ عمومی تشکر می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به فعالیت های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که فعالیت این 2 نهاد می تواند به لحاظ ساختاری زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا برخی از مشکلات این 2 نهاد ارزشی مرتفع شود.

 

وی با تاکید بر اینکه به فرموده امام خمینی(ره) مساجد سنگر هستند و باید آن را حفظ کرد، اظهار داشت: همه موضوعات مرتبط با مسجد همانند تعیین و تایید هیئت امنا مساجد، امام جماعت و فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای بهتر است به صورت هماهنگ و یکپارچه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در هر استان در واقع قانون است و برخی از این مصوبات قابلیت اجرا در همه استان ها را دارند، گفت: برای هر مصوبه ساعت ها جلسات کارشناسی صورت گرفته است که بهتر است همه استان ها از آن بهره ببرند و این مصوبات بین استان ها تبادل شود.

 

گفتنی است نشست شورای فرهنگی عمومی کشور با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، «عباس رضایی» استاندار اصفهان، حجت الاسلام والمسلیمن «رمضانعلی معتمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

کد خبر 1014983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha