برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری فرهنگی  اربعین

به منظور تدوین سیاست ها و راهبردهای فرهنگی اربعین بر اساس ابلاغیه رییس ستاد مرکزی اربعین به رییس کمیته فرهنگی و آموزشی، شورای سیاست گذاری فرهنگی اربعین با عضویت شخصیت های علمی و فرهنگی و کارشناسان حوزه اربعین تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این نشست ابتدا رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با ارائه اقدامات انجام گرفته در ستاد و کمیته فرهنگی  و سایر دستگاه های مسئول و مطالعاتی مرتبط  در خصوص  تنظیم سیاستها و راهبردها ارائه کردند وی با توجه به سیال بودن شرایط و گسترده تر شدن حرکت بزرگ اربعین در ابعاد جهانی و حضور چند میلیونی ایرانیان در این مراسم گفت نیازمند تنظیم درست و جامع  مطابق با شرایط و تحولات و با عنایت به مسولیت ملت و دولت عراق با عنوان میزبان و متولیان اربعین،  هستیم. توصیه هاو اندیشه رهبری معظم انقلاب اسلامی و ظرفیتهای موجود و اسناد تدوین شده به عنوان اسناد بالادستی مبنای کار خواهند بود.


«احمدی » تجارب و تخصص این جمع ودرک  مشترک صاحب نظران را  سرمایه ارزشمند  برای چنین مقصدی هموار توصیف کردند و از اعضا خواستند با بهره گیری از تلاش مراکز مطالعاتی و اندیشکده ها و نظرات اساتید و صاحب نظران و موکب داران و بخشهای مختلف مردمی که تجربه ای ارزشمند و شناخت خوبی از شرایط و حرکت بزرگ اربعین دارند در  ترسیم و مهندسی حرکت بزرگ فرهنگی اربعین ‌کمک نمایند.


رییس کمیته فرهنگی خاطر نشان کرد: اساس این تصمیمات در حوزه ایران با ما خواهد بود و در کلیت وآن قطعا نظرات دوستان در عراق تعیین کننده و صائب و مبنا خواهد بود.


«امیر امید محمدی فر» دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به روند تحولات و افزایش جمیعت ایرانیان و شرایط پیش رو، بیان داشت ، همه قبول داریم کا اربعین اساس و جوهره اش فرهنگی است و  سلامت و ارتقای این بعد تصمین کننده اساس این حرکت خواهد بود.


وی با اشاره به فعالیت های خوب بعثه به عنوان مسئول فرهنگی و آموزشی اربعین،  ضرورت هم افزایی در انجام فعالیت ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار تدوین خط و جهت فرهنگی بر اساس اندیشه رهبری شدند.


محمدی فر افزود: حفظ و تقویت مردمی بودن اربعین و روح نهضت امام حسین علیه السلام و پرهیز از چالش ها و حاشیه های مساله ساز و  آسیب زا و تقویت روح معنویت و توجه به ترفندهای دشمنان و جهانی بودن اربعین و احترام به حاکمیت دولت عراق و تکریم مردم عراق به عنوان میزبان  از اصول مورد توجه ستاد مرکزی اربعین بوده و هست.

 

در ادامه این نشست ، دکتر نائینی از اساتید دانشگاه امام حسین علیه السلام و مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجه الاسلام و المسلمین داود صالحی  از فعالان صاحب نظران  فرهنگی اربعین ، دکتر بانکی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و جناب دکتر امامی رییس اندیشکده راهبردی اربعین از دانشگاه امام صادق علیه السلام،  دکتر مهدی  شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،  دکتر  مهدی قاسمی مدیر مرکز مطالعات اربعین و دکتر سید محمد رضا خوشرو مشاور معاون سیمای سازمان صدا و سیما ضمن طرح دید‌گاههای خود درخصوص کلیات ، اهداف، راهبردها ،اصول و مبانی، و شیوه های  تدوین سیاست ها مباحثی را ارائه کردند.

کد خبر 1014987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha