حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمام شیعیان عالم است

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: شیعیان، حضرت فاطمه(س) را الگوی خود می‌دانند و معتقدند که در آخرت نیز از شفاعت ایشان بهره مند خواهند شد.

 «حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: در ایران سالروز ولادت این بانوی بزرگوار، روز مادر نامگذاری شده است و نام فاطمه  و زهرا جزء بیشترین نام ها برای دختران است.

 مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: شیعیان آثار بسیاری را درباره زندگینامه و فضایل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) تالیف و جمع آوری کردند که هر کدام برای خود کتابی بسیار ارزشمند و مفید برای جوانان است.

 وی ادامه داد: مادران و دختران سرزمین ما باید از الگوهای رفتاری و سیره زندگی این معصوم الگو برداشته و باید ها ونباید های شان را سرمشق زندگی کنند.

 این مسئول با بیان اینکه درباره دوران کودکی و نوجوانی حضرت فاطمه(س) آثار مستند بسیار کمی در دست است، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) سالهای بسیار اندکی را بر روی زمین زندگی کرد چرا که او آسمانی بود و متعلق به آسمان ها که در جوانی بین در و دیوار ماند و همچون گلی پرپر شد.

بیگی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در چندسال کوتاه عمر زندگی خود امام حسن(س) و امام حسین(س) را تربیت کرد که هر دو توانستند پایه های دین اسلام باشند چرا که اگر حسین و قیام عاشورا نبود شاید امروز اسلامی تحریف شده و قرآنی دستکاری شده داشتیم.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی اضافه‌کرد: سوره کوثر، آیه تطهیر،  آیه مودت،  آیه اطعام و احادیثی چون حدیث بضعه در شان و فضیلت حضرت فاطمه(س) نازل و نقل شدند.

 وی به بیان روایاتی در خصوص فضیلت های حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: پیامبراسلام(ص)،  فاطمه(س) را برترین زن عالم معرفی کرده و خشم و خشنودی او را خشم و خشنودی خداوند دانسته است.

 وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مردان و زنانی تربیت کنیم که راه سعادتمند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را تا آخرین لحظه از زندگی خود ادامه دهند.

کد خبر 1015176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha