تجلیل از ۲۱۳ خانواده شهیده همدان همزمان با دهه مبارک فجر

محمدی گفت: خانواده‌های ۲۱۳ شهیده و ۱۳۱ نفر از جانبازان زن شهرستان همدان در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز همزمان با دهه مبارک فجر تجلیل می‌شوند.

« محمدعلی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: نخستین کنگره ملی ۱۷ هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده کشور با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن و الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان و ثبت یاد و خاطرات آنان در تاریخ این سرزمین در دهه فجر امسال برگزار می شود.

 

فرماندار همدان  با بیان اینکه شهرستان همدان مفتخر به تقدیم 213 شهیده و 131 جانباز زن  می باشد ،افزود : با برگزاری این کنگره همزمان با سراسر کشور برنامه هایی به منظور تجلیل از این خانواده ها در مرکز استان پیش بینی شده است.

 

وی اضافه کرد : برنامه های سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، مراسم دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشنواره شهرندان برگزیده همدان و کنگره بزرگداشت بانوان ایثارگر چهار برنامه شاخص اجرایی در بهمن ماه است که متناسب با وضعیت شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 

محمدی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا با ارزش ترین داشته های خود را تقدیم نظام کردند، تصریح کرد : در بزرگداشت شهدا و تکریم خانواده های گرانقدرشان با یک مسئله اعتقادی روبرو هستیم و هر خدمتی در این راستا ادای تکلیف است.

 

فرماندار همدان خواستار بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود در برگزاری هر چه با شکوهتر برنامه های این کنگره شد و افزود : همه دستگاههای اجرایی ذیربط باید این فرصت را مغتنم بدانند و برنامه ها را درشان این خانوادهای معزز برگزار کنیم.

 

محمدی ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران زن،نامگذاری یکی از معابر یا میادین،دیدار با این خانوادها،برنامه های فرهنگی، ادبی و ورزشی، معرفی زنان شاخص ایثارگر، احداث المان ویژه از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

 

 

کد خبر 1015407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha