افزایش چغندر تحویلی به کارخانه قند شیروان

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال چغندر تحویلی به کارخانه قند این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به پایان خرید محصول چغندر از کشاورزان اظهار داشت: امسال چغندر تحویلی به کارخانه قند این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: امسال تحویل این محصول به کارخانه قند شیروان 206 هزار تُن بوده که سال گذشته این میزان 167 هزار تُن بود.

 

 

حیاتی عنوان کرد: امسال 930 هکتار چغندر در این شهرستان کشت شد که متوسط تولید در هر هکتار 45 تُن بود که در مجموع کل از کشتزارهای شیروان، 42 هزار تُن محصول برداشت شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری 31 هزار تُن چغندر کشاورزان شیروان به کارخانه قند تحویل داده شد و مابقی به صورت مصرف علوفه دام و به کارخانجات دیگر داده شد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: سال گذشته 830 هکتار چغندر در این شهرستان کشت شد که متوسط تولید در هر هکتار 43 تُن بود که 35 هزار و 700 هکتار محصول برداشت شد.

 

 

به گفته حیاتی همه ساله کشت چغندر در این شهرستان از 15 اسفندماه آغاز می شود و برداشت آن 12 مهرماه آغاز می‌شود و تا نیمه دوم دی ماه ادامه دارد.

 

 

وی ادامه داد: کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تُن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

 

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

 

 

 

کد خبر 1015411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha