تالیف بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از تالیف بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف از سوی نویسندگان آران و بیدگلی در این شهرستان خبر داد.

«سعید ضابطی» در حاشیه نشست فعالان حوزه نشر و کتاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در موضوعات و حوزه های مختلف از سوی نویسندگان آران و بیدگلی تالیف و منتشر شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: از مجموع کتب منتشر شده، ۱۱۰ عنوان کتاب در حوزه دینی و مذهبی، ۷۵ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت، ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان ، ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه علمی و ۷۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیای شهرستان آران و بیدگل است.

 

ضابطی تعداد مجوزهای صادر شده برای مؤلفین این شهرستان در سال جاری را ۹۰ مورد ذکر کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای کتب و نویسندگان و پژوهشگران در آران و بیدگل، تسهیل و تسریع در روند صدور مجوز کتاب برای ناشرین شهرستان یکی از دغدغه های ناشران و نویسندگان در سال های اخیر است.

 

دبیر انجمن کتابخوانی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این راستا صدور مجوز کتاب از ابتدای سال جاری، به صورت متمرکز به مرکز استان ها واگذار شده است و ناشران و مؤلفین می توانند از مرکز استان مجوز چاپ کتاب را اخذ کنند.

 

ضابطی تصریح کرد: حمایت از مولفین و ناشران به سه طریق پرداخت کمک هزینه چاپ کتاب های ارزشمند با محتوای خاص قبل از چاپ، خریداری کتاب هایی که ناشرین اعلام وصول آن ها را در سامانه اعلام وصول انجام داده اند و خرید تمامی عناوین کتاب های حوزه ایثار و شهادت  توسط کمیته خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان انجام می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: ناشران شهرستان برای ثبت اعلام وصول کتاب به همراه ارسال یک نسخه از کتاب به صورت فصلی به تعاونی ناشران اقدام کنند تا از این طریق اداره بتواند پیگیری های لازم را انجام داده و تعدادی از کتاب های منتشر شده ناشران شهرستان را خریداری کند.

کد خبر 1015444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha