ایجاد دیدگاه مثبت به تشیع در بوسنی تنها با یک اشاره آیت الله مصباح/ باید معارف اسلام را به همه دنیا برسانیم

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به نکاتی راجع به شخصیت آیت الله مصباح گفت: وظیفه سنگینی بر عهده داریم و باید با فضای مجازی و وبینارها آثار علامه مصباح را در دنیا منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، پنجشنبه(25 دی) در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی که در مدرسه علمیه صالحیه برگزار شد؛ به بیان خاطراتی از آن عالم فقید پرداخت و گفت: پس از راه اندازی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) توسط آیت الله مصباح، امام به ایشان فرموده بودند کارتان را دو برابر کنید و ایشان هم دقیقاً این کار را کردند.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: یک زمانی در سمینار «اسلام و قرآن کریم» در بوسنی حضور داشتم و یکی از مدعوین آیت الله مصباح بودند؛ ایشان در جمع طلاب بوسنی تأکید کردند کارهای روبنایی خوب است اما در زیربنایی و تربیت نیرو کار کنید؛ بر اساس این توصیه کار دنبال و از مهدکودک و دبستان و دبیرستان و دانشگاه مجموعه عظیمی طراحی شد که تاکنون چقدر خروجی داشته به گونه ای که دید آنان به تشیّع دید مثبتی شد و در واقع از یک اشاره او چنین اتفاقی افتاد.

 

 

وی ادامه داد: آیت الله مصباح گفته بودند قبل از انقلاب سفری به انگلیس داشتم، به یک کتابفروشی بزرگ رفتم و سراغ کتاب های اخلاقی را گرفتم، قفسه بزرگی به من نشان دادند، با خودم فکر کردم اگر همه کتاب های اخلاقی اول اسلام تا کنون را جمع کنیم نصف این قفسه نمی شود و ما خیلی کم کار کردیم.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با افزودن اینکه آقای مصباح می گفتند ما لباس کسی را به تن داریم که او را{پیامبر اکرم} را خیلی دوست داریم و امیدمان این است به خاطر این تشابه نجات پیدا کنیم؛ به گستردگی طرح های پژوهشی آیت الله مصباح در مباحث قرآنی از جمله «قلب در قرآن» اشاره و تصریح کرد: ایشان یک ذهن فعالِ قادر بر جمع بندی مطالب دینی داشت که جامع و مانع بود.

 

 

وی در ادامه سخنانش تکریم آیت الله مصباح توسط مقام معظم رهبری را با توجه به متن تسلیت معظم له و نیز اقامه نماز بر پیکر ایشان در حسینیه خویش را مورد توجه قرار داد وافزود: از همه مهمتر آثار، تفکرات و شاگردان ایشان است که باقی می ماند.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان تأکید کرد: همه شاگردان موظف بشوند خاطرات آیت الله مصباح را ثبت کنند که این برای بشر سرمایه است زیرا این توفیق در انقلاب اسلامی داده شده و به جد باید دنبال کار را بگیرند و نباید کوتاهی کنیم.

 

 

آیت الله شیخ بهایی در تکمیل این بخش از سخنانش، محرومیتی که جامعه بشری به خاطر مظلومیت اهل بیت  پیدا کرد را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر امام علی علیه السلام به جای 25 سال بایکوت بودن که حتی یک مسافرت، یک حج و عمره و حتی یک مسجد نداشت نماز بخواند{امام جماعت باشند} و اجازه سخنرانی نداشت و برای همین حضرت به کشاورزی روی آوردند؛ اما اگر این وقت را گذاشته بودند علی علیه السلام آدم تربیت کند، ببینید چه می شد و چه اتفاقاتی که می افتاد و یا اگر گذاشته بودند حضرت زهرا سلام الله علیها عمر طبیعی داشته باشند، ببینید چه معارفی به مردم می رسید.

 

 

 

وی فضه، خادمه خانه امام علی علیه السلام را تنها یک نمونه از تربیت یافتگان مکتب علوی و فاطمی دانست که 40 سال جز با قرآن تکلم نکرد و ادامه داد: غلامان سیاه خانه اهل بیت در مدت کوتاهی به جایی می رسیدند که با اشک آنان باران نازل می شد.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان حاج قاسم را از جمله کسانی دانست که در روزگار ما به تربیت افراد پرداخت و گفت: زمانه حساسی است؛ جنگ؛ جنگ اراده و رسانه و معارف است و ما باید ببینیم چه چیزی به عنوان معارف به خورد مردم داده می شود.

 

 

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر عهده داریم، بیان کرد: کرونا محدودیت هایی ایجاد اما راههایی هم باز کرد؛ الان با فضای مجازی و وبینارها آثار علامه مصباح را باید منتشر کرد و این وظیفه همه ما است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی افزود: باید در مسیر انسان سازی و تربیت خود و انسان ها و آشنا کردن با مسیر خدا تلاش کرد که اهل بیت فقط مال ما نیستند و همه باید با این معارف آشنا بشوند و قرآن با همه معارفش باید به دنیا برسد.

 

 

وی  خاطرنشان کرد: هر قدر در ترویج معارف انقلاب و اسلام کوتاهی کنیم در حقیقت ظلمی است که به جامعه بشری وارد می شود؛ چرا انسان ها باید در ظلمت و فساد و فحشا و فقر و بی عدالتی غوطه بخوردند و با این دریای معارف تشنه بمانند؟!

کد خبر 1015533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha