تمرین امدادگران هلال احمر با برگزاری مانور صفر زمین لزره در استهبان

درویشی گفت: مانور لحظه صفر زمین لرزه فرضی در استهبان با هدف آمادگی و تمرین امدادگران جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین درویشی»، امروز (پنج شنبه 25 دی) در مانور لحظه صفر زمین لرزه فرضی 6 و 2 دهم ریشتری جمعیت هلال احمر فارس در شهرستان استهبان گفت: این مانور بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان و با هدف آمادگی و تمرین امدادگران برای حضور به موقع در امدادرسانی به مصدومان با محوریت جمعیت هلال احمر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: همزمان با اجرای این مانور، شهرستان های فسا، نی ریز، داراب و خرامه به عنوان شعب معین به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از طریق اسکای روم نیز، شعب جمعیت هلال احمر فارس در جریان تمامی مراحل برگزاری این مانور قرار گرفتند و  جمعیت هلال احمر مرکز نیز با ارتباط تصویری با محل مانور در ارتباط بود.

درویشی تاکید کرد: پس از اعلام لحظه صفر در این مانور، اعضای ستاد مدیریت بحران در فرمانداری استهبان حاضر شدند و موارد لازم با این زلزله را مورد بررسی قرار دادند.

«مهدی خوبیار» نیز گفت: مانور ساعت صفر زمین لرزه فرضی 6 و 2 دهم ریشتری با GPS تعیین و به تیم های امدادی اعلام شد و عملکرد تیم های امدادی در زمینه انجام عملیات نجات مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس اعلام کرد: ارزیابی و بازبینی امکانات، تجهیزات امدادی و سنجش توان و میزان آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر، بررسی میزان تاب آوری نجاتگران در عملیات های امداد و نجات و ... از اهداف این مانور بود.

کد خبر 1015584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha