۳۳ هزار میلیارد تومان از اموال دولت واگذار شد/برنامه وزارت صمت و تعزیرات حکومتی برای مقابله با گرانی‌ها

دژپسند گفت: امسال حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان از اموال و سهام دولت در شرکت‌های دولتی را واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «فرهاد دژپسند» امروز( ۲۵ دی ) در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی آمل با بیان اینکه مشکلات مالی از مهمترین دغدغه‌های واحد‌های تولیدی کشور و مازندران است، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع در تعامل مناسب با بانک ها، باید مانع تعطیلی این واحدها به دلیل بدهی شوند.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری‌ها در بودجه سال آینده نیز بیان کرد: برای سال آینده واگذاری 95 هزار میلیارد تومان دارایی‌های دولتی پیش بینی شده است.
 

وی افزود: همچنان که امسال حدود 33 هزار میلیارد تومان از اموال و سهام دولت در شرکت های دولتی را واگذار کرده‌ایم، سال آینده اگر شرایط مساعد باشد و حواشی مربوط به خصوصی سازی مدیریت شود، این موضوع بدون مشکل، قابل تحقق است.

 

این مسئول از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی درخواست کرد که در حوزه بهبود عملکرد مالیاتی، هر واحد تولیدی با در اختیار گرفتن "مشاور مالیاتی امین" از برخی فشارها و مشکلاتی که همواره با آن مواجه هستند، کمتر شود.

 

دژپسند بیان کرد: مازندران در توسعه صنایع بزرگ مادر به لحاظ ویژگی خاص استان دیده نشده و محروم مانده و به همین خاطر پرداخت تسهیلات چند صد میلیارد تومانی از سوی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استان با سختی‌های خاصی مواجه است که این رویه اصلاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دو موضوع گرانی و گرانفروشی را باید از هم جدا کرد، گفت: گاهی هزینه تمام شده کالا با افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی و قیمت ارز، افزایش می‌یابد، اما در برخی مواقع در شرایط بازار، افرادی سوء استفاده کرده و اقدام به گران فروشی می‌کنند.
 

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: باید از طریق نهاد‌های نظارتی، مقابله لازم با این قبیل افراد صورت گیرد و هم اکنون نیز وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی، برنامه‌هایی برای مقابله با گرانفروشی‌ها دارند.

 

کد خبر 1015665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha