الگوگیری از حضرت زهرا(س)، رمز سعادتمندی در دنیا و آخرت

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: بی شک الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س)، رمز سعادتمندی دنیا و آخرت ماست.

حجت الاسلام «بهاء الدین اسکندری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در ایام فاطمیه اول و دوم، بسیاری از محبان و شیعیان در مجالس و محافل عزای فاطمه زهرا(س) شرکت کرده و به این وسیله تسلای دل داغدار آقا امام زمان(عج) بوده اند و حقیقتاً به فرموده علما و بزرگان و مقام معظم رهبری، باید هر چه بیشتر و بهتر این مجالس مورد عنایت و توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: البته امسال به جهت شیوع کرونا، شرایط خاصی در ایام ماه محرم و صفر و نیز فاطمیه رقم خورد و آن هم این که برنامه ها و محافل با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و باید هم این مسایل به جهت حفظ سلامتی مردم رعایت می شد که به لطف الهی در اکثر جاها این گونه بود.

 

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: فراتر از اهتمام نسبت به اقامه عزای حضرات معصومین(ع) آن چه به نظر بنده مهم تر است این که هر یک از ما به سهم خود در مسیر تبیین و ترویج آموزه ها و معارف اهل بیت(ع) بر اساس اقتضائات زمانه بکوشیم و تلاش کنیم که سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و به خصوص حضرت فاطمه(س) را به جامعه معرفی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به ویژه افرادی که مبلغ یا سخنور، همچنین هنرمند یا نویسنده هستند و یا به نحوی دارای تریبون رسانه ای هستند، این ها وظیفه سنگین تری نسبت به دیگران برعهده دارند، چرا که با ابزار هنر و رسانه و خطابه و منبر بهتر می توان بر مردم در زمینه ترویج مسایل دینی تأثیرگذاشت.

 

اسکندری همچنین با اشاره به این که الگوگیری از اهل بیت(ع) از جمله مادر سادات حضرت زهرا(س)، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرت ما را فراهم می کند، گفت: مسلمان حقیقی آن کسی است که قرآن و اهل بیت(ع) را با هم بشناسد، نه این که یکی را مورد توجه قرار داده و نسبت به دیگری کم مهری و بی مهری نشان دهد، چرا که تبعیت از ثقلین یعنی کتاب خدا و اهل بیت پیامبر(ص)، ضامن سعادت ابدی است.

 

وی در خاتمه افزود: انشاالله همه ما بتوانیم با تبعیت از خط نورانی قرآن و کلام و سیره اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت روسپید باشیم و به خصوص بانوان و دختران جامعه ما از الگوی بی همتایی چون صدیقه کبری(س) پیروی کنند که قطعاً در این پیروی و الگوگیری، بالاترین نشانه های خوشبختی واقعی وجود دارد.

کد خبر 1015700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha