قاتل شهید سلیمانی، رسوای عالم شد/شرکت آمریکایی سازنده واکسن کرونا بزرگترین تخلفات دارویی را در پرونده خود دارد

حجت الاسلام عسکری با مروری اجمالی بر آنچه امروز در آمریکا می گذرد؛ گفت: شرکت سازنده واکسن کرونا در این کشور جدای از جریمه چند میلیارد دلاری؛ تاکنون ۷۴ مورد محکومیت قطعی بابت به خطرانداختن سلامت جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حجت ‌الاسلام اصغر عسکری (۲۶دی) در خطبه های نماز جمعه این‌ هفته ضمن‌ دعوت همگان‌ به رعایت تقوا، انجام‌ واجبات و عمل صالح و پرهیز از معاصی؛ شهادت بانوی دو عالم‌ حضرت‌ فاطمه زهرا (س) را به همه مسلمانان‌ جهان‌ به ویژه شیعیان تسلیت‌ گفت و افزود: گرچه زندگی حضرت‌ در دنیا کوتاه مدّت بود امّا سراسر درس و الگو است.

 

 

 

 

امام‌ جمعه رفسنجان بیان‌ کرد: یکی از درس های آموزنده حضرت زهرا (س) تبیین جایگاه امامت است زیرا جایگاه امامت بسیار مهم و مانند کعبه است.

 

 

 

وی تصریح‌ کرد: حضرت فاطمه در جایی دیگر در رابطه با روشنگری نقش امامت فرمودند " نه ‌تنها علی‌ بن ابیطالب (ع) خلیفه و جانشین پیامبر(ص) است، بلکه بعد از او دو سبط پیامبر(ص) و 9 نفر دیگر هم هستند" و مردم و جامعه باید از این‌ سخن حضرت‌ الگو گرفته و در مسائل اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه ها جهت خود را بر اساس مواضع امام و رهبری جامعه تعیین کند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: از 18 مهرماه امسال که نماز جمعه در رفسنجان به خاطر بحران‌ کرونا و پیشگیری از شیوع این‌ ویروس تعطیل بود؛ در این ایام یکی از مهمترین‌ دانشمندان عرصه هسته ای (محسن فخری زاده) به دست دشمن ترور و شهید شد که در اینجا اسرائیل به همراه هم پیمانانش یعنی آمریکای ملعون‌ نقش داشتند؛ همچنین در این‌ ایّام ارتحال آیت ‌الله یزدی و ارتحال علامه مجاهد و انقلابی آیت‌الله مصباح ‌یزدی را داشتیم‌ این‌ عالم‌ ربانی در عرصه تعلیم و تربیت آثار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است و بهره مندی از این‌ آثار انسان را به سعادت و کمال می رساند.

 

 


وی به نخستین‌ سالگرد شهادت شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی اشاره کرد و گفت: این‌ شخصیت برجسته، تربیت ‌شده مکتب اسلام و انقلاب بود او مرد میدان مبارزه علیه کفر و استکبار بود و در دنیا در مناطق غرب آسیا و جاهایی که دشمن ظلم‌ و ستم  به مردم‌ بی گناه روا می داشت به مبارزه پرداخت و دیدیم‌ که ریشه داعش این‌ دشمن اسلام را خشکانید؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، حاج‌ قاسم سلیمانی افتخار امت اسلامی است که در راه جهاد و مبارزه با کفر سنگ‌ تمام گذاشت.

 


 
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: ارادتمندان به این‌ شهید مقاومت در اقصی نقاط کشور برای این‌ شهید بزرگوار جلسات متعددی برگزار کردند و هر کجا هر جلسه‌ ای که برای این شهید برگزار شد؛ سیلی محکمی بر صورت قاتلان و یک جلوه‌ای از انتقام بود.

 

 

 

وی افزود: دشمنان باور نمی‌کردند یک فرد نظامی این همه در دل مردم جا داشته باشد و دل عالم‌ را با رفتنش به درد آورد، سردار حاج‌ قاسم سلیمانی به ابدیت پیوست و رستگار شد و پیروزی مسابقه را از آن‌ خود کرد و ترامپ این‌ قاتل سخیفِ حاج‌ قاسم‌ سلیمانی هم به زباله‌دان تاریخ انداخته شد و تمام‌ دنیا مشاهده کردند که هنوز دوران ریاست جمهوری ترامپ تمام نشده، به ننگ و رسوایی کشیده شد و این خواست خداوند است.

 

 

 


امام‌ جمعه رفسنجان گفت: دشمنان هر آنچه را که می‌ خواستند در جریان فتنه ۸۸ بر سر ملّت ایران بیاورند، بدتر از آن بر سر خودشان آمد و دیدیم که چهره دموکراسی آمریکا بدون روتوش به نمایش گذاشته شد و عالم‌ متوجه شد که آمریکا بسیار بدخواه ملّت های مسلمان و کشورهای اسلامی است.

 

 

 

وی به بحران عالم گیر کرونا و یکی از شرکت های ساخت و تولید واکسن در آمریکا‌ اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا شرکت تولیدی واکسن کرونا را دارد که در سابقه خود بزرگترین تخلف ها را کرده و جریمه‌های تاریخی داروسازی را دارد این‌ شرکت، 2.3 میلیارد دلار در یک مورد جریمه داشته که به دلیل خیانت ‌های دارویی بوده است؛ همچنین این شرکت تاکنون 74 مورد محکومیت قطعی بابت به خطرانداختن سلامت جامعه دارد.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری افزود: نمی توان به این‌ شرکت اعتماد کرد سلامتی افراد را نمی توان به خطر انداخت، کشور فرانسه هم در یک دوره ای خون‌ های آلوده به ویروس ایدز را به کشورمان ارسال کرد و جمعی از هموطنانمان به این‌ ویروس آلوده شدند پس نمی شود به بیگانگان اعتماد کرد.

 

 

 


وی افزود: او سال ها کشور ایران را در تحریم قرار داد و او یکی از بهترین‌ مردان‌ مبارز ما را به شهادت‌ رساند  او همچنان‌ توطئه های خود علیه ایران‌ را تمام‌ نکرده و تا بتواند کمر همت به نابودی ایران‌ بسته است پس دشمنی های او علیه کشورمان هیچ وقت تمام نمی شود.

 

 

 
وی در بخش دیگر از سخنان‌ خود به نقش مجتمع مس سرچشمه این بنگاه اقتصادی رفسنجان اشاره کرد و گفت: اخیرا" این مجتمع در رفسنجان ۷ پروژه را افتتاح و کلنگ زنی کرده که به اشتغالزایی و رونق منطقه کمک خواهد شد و طرح کارخانه تولید مواد شیمیایی این‌ مجتمع که در منطقه ویژه اقتصادی کلنگ زنی شده است که از خروج ارز جلوگیری می کند.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری تاکید کرد: امّا مشکل بیکاری جوانان رفسنجان‌ باید برطرف شود که از مجتمع مس مطالبه جدی در این‌ خصوص داریم‌ و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم پیگیر این‌ قضیه است.

 

 

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان رتبه اوّل در استان کرمان را به دست‌ آورده است با اینکه ۷ هزار دانش آموز مدارس رفسنجان از اتباع بیگانه هستند لذا کسب این‌ رتبه برای شهرستان مایه فخر و مباهات است.

 

 

کد خبر 1015796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha