مطالبه منطقی ما در قبال آمریکا رفع تحریم‌ها است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: مطالبه منطقی ما رفع تحریم‌ها است و باید برداشته شوند، چه آمریكا و چه اروپا كه به آمریكا آویزان است، وظیفه دارند تحریم‌ها را بردارند، درباره برجام، ما برای بازگشت آمریكا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ دی حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: اگر چه سخنان رهبری حاوی مطالب و نكات فراوانی است اما برجسته‌ترین فرازهای قابل تأمل این سخنان، در مورد برجام بود که فرمود؛ ما برای بازگشت آمریكا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم، اگر تحریم‌ها برداشته نشد، بازگشت آمریكا به برجام به ضرر ماست.




امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: مطالبه منطقی ما رفع تحریم‌ها است و باید برداشته شوند، چه آمریكا و چه اروپا كه به آمریكا آویزان است، وظیفه دارند تحریم‌ها را بردارند، درباره برجام، ما برای بازگشت آمریكا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم و مسأله ما هم این نیست.




وی ادامه داد: اگر تحریم‌ها برداشته نشد، بازگشت آمریكا به برجام به ضرر ما است، دوم  قانون مجلس؛ تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی، تصمیم منطقی، عقلایی و قابل قبولی است هنگامی که طرف مقابل به هیچ‌كدام از تعهداتش عمل نمی‌كند، معنی ندارد جمهوری اسلامی به کلیه تعهداتش عمل كند، تعهد در مقابل تعهد، اگر آن‌ها به تعهدات خود برگردند ما نیز به تعهدات خود باز می‌گردیم.



حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: در مرحله سوم قدرت موشكی؛ چرا باید به توان نظامی خود تكیه كنیم؟ زیرا روزگاری هواپیمای میگ صدام، تهران را از بالا بمباران می‌كرد و ما كاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، آمریكایی‌ها موشک ‌هایی به صدام داده بودند كه از بغداد به تهران می‌رسید، نظام اسلامی حق ندارد كشور را به این شكل نگه دارد.



خطیب جمعه آسمینون اضافه کرد: قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنان‌مان را تغییر داده است و چهارم تحریم؛ تحریم یك جنایت و خیانت در حق ملت ایران است، باید برداشته شود البته اقتصاد ایران را باید به‌گونه‌ای قوی كنیم تا سیاست‌ بازی‌ها در آن اثرگذار نباشد.



وی خاطرنشان کرد: پنجم حضور منطقه‌ای؛ آمریكایی‌ها اعتراف كرده‌اند به این‌كه به‌دنبال بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند و وظیفه ما در منطقه این است كه دوستان‌مان را تقویت كنیم، حضور ایران در منطقه، ثبات‌آفرین است.




‌حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به این که نکته ششم سخنان رهبری در مورد دولت جوان حزب اللهی بود، تصریح کرد: رهبری فرمود؛ معتقد به تكیه به نیروهای جوان هستم، این امر به این معنا نیست كه نسل قبل را به طور کامل كنار بگذاریم، بعضی از افراد میانسال همچون جوان‌ها مثل شهید سلیمانی است.



امام جمعه آسمینون اظهار کرد: نکته هفتم ماجرای كنگره آمریكا است، آنچه آمریكایی‌ها می‌خواستند در سال 88 بر سر ایران بیاورند، در سال 99 بر سر خودشان آمد و نکته هشتم در خصوص واكسن بود که رهبری در این باره فرمود؛ ورود واكسن آمریكایی و انگلیسی به كشور ممنوع است، به فرانسه هم اعتماد چندانی نداریم، واكسن ایرانی مایه افتخار است برخی سعی نكنند انكار كنند.



وی در خاتمه در ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، عنوان کرد: این ایام یكی از فرصت‌های بسیار مناسب برای شناخت «اصل امامت و ولایت» است و این اصل، در ساختار فرهنگ اسلامی، اصلی محوری و بنیادین است و اساسا کل اصول و فروع دین، فقط و فقط با استقرار اصل امامت و ولایت است كه به منصه ظهور و بروز عینی و كامل خود می‌رسند. 

کد خبر 1015806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha