برکات حضرت زهرا سلام الله علیها مستمر و بدون منقضی شدن است

حجت الاسلم رفیعی با متذکر شدن این نکته که برکات حضرت زهرا سلام الله علیها مستمر و بدون منقضی شدن است؛ مهمترین برکت آن حضرت را شکل گیری تشیّع دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، جمعه شب(26 دی) در دومین شب از عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در بیت الزهرا-موقوفه سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی- در ادامه بحث شب گذشته پیرامون عوامل برکت زا و برکت زدا؛ با استفاده از آیه 29 سوره مؤمنون و اشاره به این نکته که پیامبر به امام علی علیه السلام فرمود هر منزلی فرود آمدی این آیه را بخوان؛ اظهار کرد: بر این اساس «منزل» می تواند مبارک باشد.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با استفاده از روایتی مبنی بر اینکه خانه ای که بچه در آن نیست برکت ندارد؛ با ابراز تأسف از برخی ناهنجاری ها در جامعه گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام به حقوق حیوانات اهمیت نداده اما نه اینکه حیوان جایگزین فرزند شود.

 

 

وی «استغفار» را از عوامل برکت زا برای انسان عنوان و تصریح کرد: پیامبر با اینکه هیچ گناهی نکرده بود اما روزی 70 مرتبه استغفار می کرد و در پاسخ به سه نفر که یکی باران، دیگری مال و آن یک نفر فرزند خواسته بود؛ به استغفار توصیه کرد و وقتی دلیل یک نسخه واحد برای سه موضوع متفاوت را از ایشان سئوال کردند، آن حضرت به آیات(۱۰ تا ۱۲) سوره نوح استناد کرد.

 

 

حجت الاسلام رفیعی با استناد به روایتی از امام رضا علیه السلام محبت کردن، هدیه دادن، امانتداری، اجتناب از گناه، تکریم میهمان و زکات را از دیگر عوامل برکت زا فهرست کرد و گفت: در برکت، بحث بر سر کمیت نیست بلکه صحبت از کیفیت است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی خداوند برکت را در شهادت یک فرد قرار می دهد؛ شهید سلیمانی را مصداق این موضوع دانست و افزود: چه جوانانی در کشورهای مختلف به خاطر او متحول شدند.

 

 

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دوم سخنانش با متذکر شدن این نکته که برکات حضرت زهرا سلام الله علیها را مستمر و بدون منقضی شدن است؛ مهمترین برکت آن حضرت را شکل گیری تشیّع دانست.

 

 

وی با ابراز این نکته که ما ابناء الدلیل هستیم و هیچ تعصبی نداریم، توضیح داد: برای جانشینی بعد از پیامبر سه فرض مطرح است؛ سکوت، شورا و یا شخص خاص؛ پیامبر اکرم در طول 23 سال راجع به حج نماز زکات و...صحبت کردند؛ حتی 300 روایت راجع به لباس پوشیدن در وسایل الشیعه داریم اما آیا ممکن است پیامبری که راجع به همه چیز گفته درباره جانشین بعد از خود سکوت کرده باشد؟!

 

 

دکتر رفیعی با بیان اینکه ما قائل به این هستیم پیامبر درباره جانشینی بعد از خود نه فقط در غدیر که در اول بعثت در یوم الانذار هم فرمود جانشین من علی است؛ ادامه داد: در غزوه تبوک نیز فرمود ««أنتَ مِنّی بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسی..» و در غدیر نیز فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» حتی حاکم نیشابوری در مستدرک هم به این مسئله اشاره کرده و روایات فراوانی داریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر بعد از رحلت پیامبر، حضرت زهرا سلام الله علیها درباره مسئله جانشینی سکوت کرده بود همه می گفتند خب پس خبری نبوده؛ تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها این مسئله را ثابت نکرد بلکه کار خود را انجام داد و در کار سیاسی و دینی و علمی نتیجه کار را زود نمی بینیم.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه  خاطرنشان کرد: همه شیعیان دنیا مدیون حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که اگر ایشان خطبه نخوانده و فریاد نزده بود قصه تمام می شد و سقیفه، غدیر را بلعیده بود.

 

 

وی شیعه شدن بیش از 10 هزار نفر توسط شیخ زکزاکی را از جمله برکات حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: او حرکت خود را با حضرت زهرا شروع کرده و امروز در بدترین شرایط در زندان است؛ چرا از او می ترسند؟ چرا جامعه المصطفی را تحریم کردند؟ مگر جای علمی را تحریم می کنند؟ مگر ما اسلحه صادر می کنیم؟

 

 

دکتر رفیعی اظهار کرد: امروز سه میلیون طلبه در پاکستان با عقاید نزدیک به عربستان درس می خوانند، در مالزی حتی شهرک دارند و بیشترین فعالیت را وهابیت می کند و شهیدسلیمانی ثابت کرد داعش مال آنها است و تروریست پرورش می دهند اما شما یک جای دنیا یک طلبه جامعة المصطفی نشان دهید حرکت سیاسی کرده باشد.

 

 

وی در ادامه «ذریه» را از دیگر برکات حضرت زهرا  دانست و با بکار بردن تعبیر «یک مریم و 11 عیسی» اظهار کرد: مؤسسه ذریه در قم که در حال بین المللی شدن است؛ سادات را در دنیا شناسایی می کند و نوه مرحوم میرداماد کتابی با عنوان «فضائل السادت» نوشته که به تازگی  چاپ شده است.

 

 

مدیرگروه تاریخ جامعةالمصطفی العالمیه تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را برکت دانست و با استناد به آیه واذکروا الله ذکراً کثیرا اظهار کرد: روزه و نماز و... هر کدام حدی دارد اما تسبیح حضرت زهرا به فرموده معصوم از هزار رکعت نماز بالاتر است و حتی اهل سنت هم بعد از نماز می گویند.

 

 

وی ادامه داد: علم از دیگر برکات حضرت زهرا سلام الله علیها است که امام خمینی(ره) در صحیفه نور می فرمایند از برترین فضایل حضرت زهرا است که نمی توانم به سادگی از آن بگذرم.

 

 

دکتر رفیعی با اشاره به نزول جبرئیل بر حضرت زهرا پس از رحلت رسول اکرم به منظور تسلیت دادن، خبر دادن از جای پیامبر در برزخ و اخبار فرزندان حضرت تصریح کرد: امام(ره) می فرماید تا ارتباطی میان یک انسان و روح عظیم جبرییل برقرار نباشد، نمی تواند سراغ او بیاید و این برای همه انبیا هم هم اتفاق نمی افتد و  فقط برخی انبیا و اولیا اتفاق می افتد.

 

 

وی مصحف حضرت فاطمه را یکی از سه کتاب ائمه اطهار دانست با بیان اینکه ائمه کتاب جامع امام علی، جفر(علوم انبیا) و مصحف حضرت زهرا را در اختیار داشتند؛ گفت: امام زمان و نام فاطمه از دیگر برکات آن حضرت است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: کتاب المتحولون که در 10 جلد در کویت چاپ شده درباره کسانی است که در عالم متحول شدند؛ دو چیز در بین این متحولون فراوانی دارد یکی امام حسین و یکی حضرت زهرا؛ عبدالمنعم حسن هم کتاب فاطمه مرا هدایت کرد نوشته و گفته خطبه فدک مرا عوض کرد؛ همه اینها از برکات حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

 

 

وی با بیان اینکه رهبر ما فاطمی است و این مجالس از برکات حضرت زهرا است؛ گفت: مقام معظم رهبری  5 روز فاطمیه و 5 روز محرم روضه رسمی دارند و پای فاطمیه ایستادند زیرا قصه فاطمه با امام حسین متفاوت است و حتی روی صداوسیما برای خیلی از مسائل فاطمیه فشار هست که مثلاً نگویید شهادت و... اما آقا پای آن ایستاده است.

 

 

دکتر رفیعی در پایان تصریح کرد: مخفی بودن قبر حضرت زهرا سلام الله علیها هم برکت است که به شیعه بگوید چه کنید.

 

 

کد خبر 1015823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha