فوتی‌های ناشی ازکرونا در ورامین کاهش ۸۰ درصدی داشته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین با تاکید بر کنترل کرونا توسط خود مردم گفت: فوتی‌های ناشی ازکرونا در ورامین کاهش ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، دکتر محمدرضا میرزاحسینیان رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ورامین در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های تهران،  در خصوص شرایط درمانی این شهرستان خصوصا ایام کرونا و طرح شهید سلیمانی گفت: خوشبختانه شهر‌ ورامین با اجرای «طرح شهید سلیمانی» و حمایت های امام جمعه، فرماندار، سپاه و بسیجیان، خصوصا زحمت ها و از خودگذشتگی های کادر درمان در زمره شهرهایی است که مشکلات کمتری در آن وجود دارد. در اجرای «طرح شهید سلیمانی» اگر  فرد مشکوکی مشاهده گردد از خود این فرد و اطرافیان وی تست کرونا سرعتی که ساخت داخل است صورت می گیرد و در مدت زمان  نیم ساعت جواب این تست مشخص خواهد شد.


وی  شیوع این ویروس را بیشتر در اجتماع و دور همی های خانوادگی دانست و تصریح کرد:‌ در کشورایران ۹۰ درصد حمله این ویروس به ریه و تنفس انسان است، ویروس کرونا اگر پخش نگردد ضعیف و از بین خواهد رفت و بدانیم این بیماری باید توسط خود مردم کنترل گردد و طبق آمار در دور همی های خانوادگی با توجه به رعایت نکردن فاصله اجتماعی، ۷۰ درصد همه گیری این ویروس بیشتر می باشد.


دکتر میرزا حسینیان به وضعیت فعلی شرایط کرونا در ورامین اشاره کرد و افزود: خوشبختانه فوتی های ناشی از کرونا در دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد کاهش 80 درصدی داشته است و مراجعین سرپایی و بستری ها نیز ۷۰ درصد که در این رابطه از همکاری شهروندان عزیز ورامینی در کمک به بخش درمان تشکر ویژه می کنم.


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین خبر خوش افزایش تخت های آی سیو و تجهیز کلینیک ویژه در این شهرستان را داد و بیان کرد:‌ در ایام الله دهه فجر ۱۲ تخت آی سیو در بیمارستان مفتح آماده بهره برداری خواهد شد و دستگاه  دوم اکسیژن ساز بیمارستان مفتح وارد مدار شد و نیاز این بیمارستان برای تمام تخت ها در این مورد رفع گردید و  از این بابت ماهیانه سیصد میلیون تومان صرفه جویی شده است و این نوید را می دهم که تا پایان سال کلینیک ویژه و درمانگاه های تخصصی بیمارستان مفتح آماده بهره برداری خواهد شد.

 

وی در خصوص مراحل ساخت بیمارستان جدید این شهرستان در کنار بیمارستان مفتح هم اظهار داشت: سقف طبقه دوم بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابه ورامین زده شده است و با پیگیری برای دریافت بودجه انشاالله  در دو سال آینده این بیمارستان تکمیل خواهد شد.


دکتر میرزا حسینیان ساخت خانه بهداشت های متعدد در یک سال گذشته در این شهرستان را بسیار تاثیرگذار برای بخش بهداشت و درمان ورامین دانست و گفت:‌ در یک سال گذشته مرکز جامع سلامت شهری خیرآباد به ارزش حدوداً دو میلیارد تومان ، خانه بهداشت روستای زواره ور به ارزش پانصد میلیون تومان، خانه بهداشت روستای محمد آباد عربها به ارزش صد میلیون تومان بازسازی و تجهیز شده است و ساخت خانه بهداشت های روستاهای آبباریک و قلعه بلند نیز تا پنج ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 1015827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha