نقش بسیار کلیدی آیت الله مصباح یزدی در دفاع از مبانی اعتقادی و فکری

حجت الاسلام اکبری، گفت: مصباح‌یزدی نقش بسیار کلیدی در دفاع از مبانی اعتقادی و فکری و جواب دادن به شبهات اعتقادی داشتند، و برای این کار کادر سازی بسیار محکمی انجام شد.

حجت الاسلام الله رضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقرو کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: همان جایگاهی که سردار سلیمانی در انسجام بخشی به سپاه اسلام ، مرزبانی از مرزهای امت اسلامی و کوتاه کردن دست اجانب از دستبرد به جان و ناموس و خاک ملت‌های اسلامی داشتند، حضرت آیت الله مصباح یزدی این جایگاه را در دفاع از مرزهای اعتقادی ، اخلاقی و معنوی جامعه داشتند .

 

وی با اشاره به تاثیر آیت الله مصباح یزدی در شکل گیری خط فکری انقلاب، افزود : هر جامعه‌ای اگر بخواهد در مسیر پیشرفت و تکامل قرار بگیرد ، احتیاج به مبانی فکری مستند و مستدل و مستحکم دارد . آیت الله مصباح یزدی مبانی فکری انقلاب اسلامی را بر مبنای تشیع و اسلام با استدلال های محکم تثبیت فرمودند.

 

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی عالمانه، مجاهدانه و شجاعانه در مقابل تفکرات انحرافی دردل انقلاب مثل بحث حزب توده، نهضت آزادی، منافقین و مجاهدین خلق که هدف آنها زدن ریشه دین بود ایستادند و ساز و کار تعریف کردند و باعث تداوم این حرکت حیات‌بخش شدند .

 

حجت الاسلام اکبری اظهار کرد: زمانی که حرکت خزنده غرب گرایی در قالب اصلاحات و دوم خرداد، با وارد کردن آموزه های غربی در حکومت داری اسلامی، مثل دموکراسی، مردم سالاری، سکولار، جدایی دین از سیاست، و به زیر سوال بردن شورای نگهبان و ولایت فقیه شبهات بسیاری را مطرح کردند، و اگر میدان پیدا می‌کردند مبانی دینی متزلزل می شد ، مصباح یزدی قد برافراشت و به میدان آمد و با منطق قوی و استدلال های محکم از مبانی انقلاب و دین سالاری و حکومت داری اسلامی دفاع کرد. ایشان در مقابل انحرافات فکری از جمله تفکرات غرب گرایی ،سکولاریزم، لیبرالیسم و مکاتب انحرافی دیگر تبدیل به یک سد عظیم شدند .

 

وی با اشاره به حسن نظر مقام معظم رهبری نسبت به آیت الله مصباح یزدی و خط فکری ایشان ، خاطر نشان کرد: رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمودند که نظام فکری جمهوری اسلامی بر پایه نظرات آیت‌الله دکتر مطهری بنا شده است .یعنی ایشان با درایت و بلندنظری مبانی اعتقادی جمهوری اسلامی را تبیین کردند، در مورد آیت‌الله یزدی هم فرمودند حضرت آیت الله مصباح یزدی خلاء وجودی علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کردند.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی در ادامه با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبری در موضع گیری هایشان کاملاً بر اساس حق سخن می‌گویند و مبالغه در فرمایشات ایشان نیست . بنابراین مصباح‌یزدی نقش بسیار کلیدی در دفاع از مبانی اعتقادی و فکری و جواب دادن به شبهات اعتقادی داشتند، و برای این کار کادر سازی بسیار محکمی انجام دادند.

 

حجت الاسام اکبری در پایان گفت : انشاالله خدا روح ایشان را با صاحب شریعت حضرت محمد (ص) محشور کند و نسل جوان را در پیمودن راه پر از عزت و سرافرازی این عالم فیلسوف و فقیه مجاهد ثابت قدم کند و رهروان این راه را زیاد بگرداند.

کد خبر 1015849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha