برگزاری مجازی مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) در هلند

موسسه فرهنگی الکوثر در هلند مراسم عزاداری را به مناسبت شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت زهرا(ع) به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام)، کمیته مراسم ها و مناسبت های دینی موسسه الکوثر در لاهه هلند به همین مناسبت مراسم عزاداری را  باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق صفحه مجازی خود در فیس بوک برگزار می کند.

 

این مراسم عزاداری ساعت 18:30 امروز (شنبه 27 دی 1399 مطابق با 16 ژانویه 2021 میلادی) برگزار می شود، از سوگواران خواسته می شود تا از طریق لینک https://www.facebook.com/AlCautherNL/live

و youtube.com/user/StichtingAlcauther/live  این مراسم را دنبال کنند.

 

در این مراسم عزاداری شیخ « ابوعمار الکعبی» درباره زندگی و شخصیت و مصائب دخت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) سخنرانی می کند. همچنین محمد السماوی» نیز در رثای حضرت زهرا(علیها السلام) به مرثیه سرایی می پردازد.

 

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند. از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت حضرت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام وفات فاطمه زهرا(ع) به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» نامیده می شود.

کد خبر 1015884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha