یکی از شاخصه های مهم حضرت زهرا(س) انفاق و ایثار خالصانه است

امام جمعه شهرستان قدس از شهرستان ­های تهران، گفت: یکی از شاخصه های مهم حضرت زهرا مرضیه(س) انفاق، ایثار مومنانه و خالصانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حجه الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران در خصوص ابعاد شخصیتی و سیره و روش حضرت زهرا(س) گفت: ایام شهادت دردانه نبی اکرم(ص)، همسر با وفای امیر مومنان و مادر دلسوز و مهربان ائمه اطهار(ع)، شهیده راه دفاع از ولایت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا را تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: شناخت سیره حضرت زهرای مرضیه(س) بسیار مشکل و در حد و اندازه انسان های معمولی نیست، چرا که آن حضرت را خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، امیر المومنین(ع) و ائمه هدی معرفی کرده اند، اما ما به اندازه ظرفیت خودمان باید از قرآن کریم که کلام خداوند است و معرفی کننده حضرت زهرا(س) است و از روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بهره ببریم و در مسیر نورانی آنحضرت خودمان را قرار  دهیم.

امام جمعه شهرستان قدس فرصت فاطمیه را برای شیعه مهم دانست و  افزود: بهترین فرصت در ایام فاطمیه است برای الگوبرداری  و بهره برداری از سیره نورانی حضرت زهرا(س) که هم آیات فراوان قرآن در شأن و منزلت آن بانوی بزرگ اسلام  نازل شده است و هم روایات فراوان و هم سیره و روش زندگی آن بانوی بزرگ و عملکرد او و هم فرمایشات نورانی او برای ما درس و الگو هست.

حجه الاسلام جوکار در این باره به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم خطاب به مردم می فرماید:« لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» در وجود پیامبر(ص) برای شما اسوه و الگوی حسنه است. پیامبر(ص) هم فرموده است: «فاطمه بضعه منی، فاطمه پاره ای از وجود من است» بنابراین اگر ما بخواهیم زندگی پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهیم می توانیم به زندگی فاطمه(س) نگاه کنیم که وجود فاطمه(س)یعنی وجود پیامبر(ص)، زندگی فاطمه(س) یعنی زندگی پیامبر(ص).

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی الگو و اسوه حسنه است همانگونه که پیامبر(ص) اینگونه بودند، زیرا حضرت زهرا(س) معصوم هست و زندگی گفتاری و عملکردی آن حضرت به صورت کامل مورد تایید و عنایت خداوند متعال است.

امام جمعه شهرستان قدس با ذکر یک حدیث از صدیقه کبری سلام الله علیها اینگونه بیان کرد: حضرت زهرا(س) فرمود: من سه چیز از دنیای شما را دوست دارم:

  1-تلاوت قرآن

تلاوت کردن کتاب خدا، بعنوان نسخه شفا بخش زندگی بشر، منشور جامع و کامل زندگی سعادتمند بشر است و اگر امروز ما اگر در زندگی فردی و اجتماعی کمبودها و مشکلاتی را داریم بخاطر فاصله گرفتن از قرآن است. بدانیم که نسخه شفا بخش زندگی فردی و اجتماعی قرآن کریم است که اگر ما روزانه با قرآن مانوس باشیم از قرآن بهره بگیریم و در آیات آن تدبر کنیم و در زندگی شخصی، اجتماعی و حکومت داری بکار بگیریم که اگر اینگونه شود ما بهترین زندگی فردی، شخصی و حکومت داری مسئولین را خواهیم داشت.

 2-نگاه به چهره رسول خدا

خب امروز شاید ما بگوییم که رسول خدا(ص) در میان ما نیست تا چهره و جمال نورانی ایشان را مشاهده کنیم، عرض می کنیم که اولاً: سیره، روش و سنت نورانی آن حضرت هست، ثانیاً: رسول الله هر جا در قرآن و روایات آمده است منصوب رهبری الهی است امروز درست است که وجود نازنین پیامبر(ص) در بین ما نیست،  و در عصر غیبت به خاتم الاوصیاء امام زمان(عج) دسترسی نداریم اما به نایب او دسترسی داریم در دوران حکومت ولی فقیه هستیم که فرمایشات ایشان فرمایشات خداوند و رسول اوست که می تواند گزینه دوم که محبوب حضرت زهرا(س) است را محقق کند.

3-انفاق در راه خدا

یکی از شاخصه های حضرت زهرا مرضیه(س) انفاق، ایثار مومنانه و خالصانه است، آیات شریفه سوره مبارکه انسان در شأن و منزلت آن بانوی بزرگ و خاندان عصمت و طهارت است. اطعام به مسکین، یتیم و اسیر کرد در حالیکه خودشان و خانواده به این غذا نیاز داشتند، اما آن را بخشیدند، امروز مردم ما بحمدالله در این مواسات و کمک های مومنانه، در این ایام کرونایی به این دستور حضرت زهرا(س) عمل می کنند و برگ زرینی در جامعه ما شده است.

حجه الاسلام جوکار در پایان اظهار امیدواری کرد، که بتوانیم با عمل به دستورات قرآن، پیروی از ولی فقیه در عمل به راه مستقیم رسول الله و انفاق فی سبیل الله در کمک کردن به نیازمندان و محرومین، انفاق کردن برای کارهای خیر در راه عمل به دستورات خداوند، متعال، قرآن کریم، ائمه معصومین خصوصا بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) سربلند باشیم.

 

کد خبر 1015984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha