سیستم آموزشی امروز پر از ایراد است/اخطار استاندار کرمان به مدیران غایب در جلسه شورای آموزش و پرورش

استاندار کرمان گفت: به مدیرانی که به جلسات اهمیت نمی دهند، اخطار می دهم و باید کسانی که در جلسه امروز غایب بودند، تذکر کتبی داده شود و مدیری که وقت برای جلسه مهمی مانند جلسه آموزش و پرورش نگذارد به درد مدیریت نمی خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (27 دی) در جلسه سراسری شورای آموزش و پرورش استان به صورت ویدئو کنفرانس با شهرستان ها و تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره معلمین شهید، همه شهدا و به ویژه شهید سلیمانی و ضمن تبریک هفته شورای آموزش و پرورش گفت: این شورا به گونه ای تعریف شده که همه ارکان جامعه درگیر آن باشند.

 

 

 

استاندار کرمان افزود: آموزش و پرورش باید دغدغه آحاد جامعه باشد و تا آموزش و پرورش به عنوان دغدغه در ذهن و فکر همه نخبگان، دانشگاهیان و مردم عادی و ... قرار نگیرد شاهد تحول در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

 

 

 

وی ادامه داد: هر تحولی که بنا است در کشور اتفاق بیفتد و هر آینده ای که بنا است برای کشور رقم بخورد باید از کانال مهم آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

 

 

 

زینی وند با بیان اینکه دانش آموز باید فنون و مهارت زندگی را بیاموزد، اظهار کرد: در مدل سازی برای تربیت انسان های متناسب و در تراز اهداف جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی و تربیت انسان هایی که در تراز تعالی اسلامی بخواهند زندگی کنند و احساس مسئولیت در مقابل جامعه و هم نوع خود داشته باشند، امروز فاصله بزرگی داریم و سال به سال هم عمیق تر می شود.

 

 

 

وی افزود: در نوشتن اسناد بالا دستی نمی بینیم که این روند رو به رشد باشد و باید یک تغییراتی در این رویه ها ایجاد کنیم.

 

 

 

استاندار کرمان اظهار کرد: بنابراین ضعف اساسی و خلایی که وجود دارد، در تربیت کادر آموزشی و فرهنگی است و مهمترین دانشگاه کشور دانشگاه فرهنگیان است و نخبه ترین افراد کشور باید به دانشگاه فرهنگیان بروند.

 

 

 

وی با بیان اینکه باید تغییراتی در شیوه گزینش معلم ایجاد شود تا جامعه بهره لازم را در آینده ببرد، خاطرنشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش در سراسر استان آن هم در استانی با این قدمت و کهن تاریخی و با تجارب، داشته ها و اندوخته های ذخیره شده فرهنگی، علمی، تاریخی و تمدنی و ایده و خلاقیت برای بهبود تربیت آدم هایی که آمادگی اداره کشور و آمادگی تربیت نسل های آینده را داشته باشند، باید از دل همین شوراها به وجود آید.

 

 

 

زینی وند ادامه داد: لذا درخواست داریم ایده های خوب برای پویایی در نظام آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت عنوان شود.

 

 

زینی وند با بیان اینکه امروز حقوق و دستمزد معلمان نسبت به گذشته خوب است، گفت: اگر می خواهیم معلمین، انسان سازی و تمدن سازی کنند باید بالانشین در همه قشرهای جامعه هم به لحاظ حقوق و هم به لحاظ منزلت و جایگاه باشند.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: در نظام آموزشی خواسته و یا ناخواسته اتفاقات ناگوار افتاده است؛ تبعیض آموزشی شایسته نیست و سیستم آموزشی امروز پر از ایراد است که باید اصلاح شود و مدارسی وجود دارد که قشر بالای جامعه در آن تحصیل می کند و در آینده همان ها مدیر و پزشک کشور می شوند بنابراین بعضی از این پزشک و مدیر نمی تواند در آینده قشر پایین جامعه را درک کند.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: به مدیرانی که به جلسات اهمیت نمی دهند، اخطار می دهم و باید کسانی که در جلسه امروز غایب بودند، تذکر کتبی داده شود و دفعه دیگر مدیری در جلسات بدون عذر موجه حضور پیدا نکند، آن مدیر دیگر حق ندارد هیچ جلسه ای در استانداری شرکت کند‌.

 

 

 

زینی وند بیان کرد: بخشی از مشکلات به دلیل بی عرضگی ما مدیران است و مدیری که وقت برای جلسه مهمی مانند جلسه آموزش و پرورش نگذارد به درد مدیریت نمی خورد.

 

 

 

وی افزود: بنابراین اخطار و تذکر می دهم مدیران در جلسات کوتاهی نکنند زیرا برخورد می کنیم؛ مدیرانی که در جلسه حاضر نشدند کار بسیار زشتی انجام دادند که باید نام آن ها اعلام و توبیخ شوند.

 

 

 

استاندار کرمان اظهار کرد: 2 ماه در این استان هستم و چند بار تذکر دادیم مثل اینکه گوش شنوایی ندارند؛ برخورد کردن برای ما خیلی راحت است و می شود درب آن اداره را هم بست و تا زمانی که خودم در استان هستم، مدیری حق ندارد کوتاهی بکند.

 

 

 

وی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین جلسات ما است و فرمانداران نیز باید به این سبک رفتار کنند و باید جدی بگیرند و از این به بعد تذکر نمی دهیم بلکه برخورد می کنیم و مدیری که حرمت خود را حفظ نمی کند پیش ما هم حرمت ندارد.

 

 

 

کد خبر 1016002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha