ثواب مدرسه سازی از مسجد سازی بالاتر است

امام جمعه رفسنجان گفت: مردم باید اهمیت آموزش و پرورش را بدانند و به این معنا برسند که امروز ثواب مدرسه سازی از مسجد سازی بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری شنبه (27 دی) در جلسه سراسری شورای آموزش و پرورش استان کرمان به صورت ویدیو کنفرانس با شهرستان ها ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، گفت: اگر بحث آموزش و پرورش و آوردن و مشارکت مردم در آموزش و پرورش را می خواهیم، به چند نکته باید توجه داشته باشیم.

 

 

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: یکی از کارهایی که لازم است برای جلب مشارکت مردم انجام داد، این است که باید اهمیت آموزش و پرورش برای مردم بیان و روشنگری شود و مردم باید اهمیت آموزش و پرورش را بدانند و به این معنا برسند که امروز ثواب مدرسه سازی از مسجد سازی بالاتر است.

 

 

 

وی افزود: از همین رهگذر است که بچه ها مدیر، مسجدی و خدمتگذار می شوند و انسان های ارزشمند از مجرای آموزش پرورش باید بگذرند و در آموزه های دینی ما آموزش از گهواره تا گور آمده است و شاید سخنی جامع تر و کامل تر از این برای اهمیت و فراگیری تحصیل نتوانیم بیان کنیم.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) برای تعلیم آمدند و وقتی وارد مسجد شده و دیدند گروهی در حال بحث های علمی هستند، پیش آن ها نشست و آن ها را تشویق کرد؛ یعنی اگر یک عابد ارزشمند و مومن واقعی بخواهیم داشته باشیم، از  رهگذر آموزش و پروش شکل می گیرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه هدایت خیرین به سوی آموزش و پرورش ضروری است، اظهار کرد: خیلی ها خیر هستند و این آگاهی را ندارند که چگونه باید وارد بحث مدرسه سازی شوند؟ و باز گذاشتن دست خیرین در نامگذاری مدارسی که می سازند و هم آزاد گذاشتن آنان در سقف هزینه ای که می کنند و به طور کلی راه را بر آنان آسان کردن مهم است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان در پایان گفت: نکته دیگر گزارش دادن به مردم است اینکه مردم در جریان کار قرار بگیرند زیرا باعث می شود که مردم با شوق وارد عمل شوند و همچنین تجلیل از خیرین را نباید فراموش کرد و خداوند در قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) به واسطه ساختن بنای کعبه یاد می کند و خود مسئولین هم باید در این زمینه ها پیش قدم شوند.

کد خبر 1016019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha