حضرت زهرا (س) در حوزه کادرسازی و نیروسازی برای اسلام بسیار موفق عمل کردند

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه های جامع حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در حوزه کادرسازی و نیروسازی برای اسلام بسیار موفق عمل کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: پیامبر گرامی اسلام در مورد حضرت فاطمه (س) فرمودند فاطمه مانند روح من است؛ بنابراین حضرت زهرا (س) یک الگوست و کسی است که خداوند متعال او را برگزیده است. این برگزیده در همه عرصه های زندگی چه شخصی و چه خانوادگی و چه در بحث تربیت فرزندان همچنین مسایل سیاسی و اجتماعی یک الگو است.

 

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) ویژگی های فوق العاده دارند. خطبه های این حضرت نشانگر این است که وی اشراف کامل و تحلیل دقیقی از جریانات سیاسی و اجتماعی که در آن روز جامعه می گذشت، داشتند و اشراف عجیبی بر ریزه کاری های عصر و زمان خود داشتند.

 

وی ادامه داد: اگر حضرت زهرا (س) زن گوشه نشینی بود چگونه می توانست این گونه به مسایل سیاسی و اجتماعی اشراف داشته باشد؟ تحلیل دقیق و عمیق وی از مسایل اجتماعی و سیاسی آن روز نشان از این داشته است که در این عرصه ها وی پرتلاش بوده اند. حضرت زهرا (س) در بحث مدیریت جامعه تماشاگر نبود. زمانی که این مدیریت دچار برخی کژی ها شد به میدان آمد و برای اینکه به مسیر صحیح خود برگردد، خودش صدمه و لطمه دید.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می بینیم که در حوزه بسط فرهنگ دینی چگونه حضرت زهرا سخن می گوید و خطبه ایراد می کند و همین امر باعث بصیرت افزایی می شود. سخنان شان بسیار دقیق و علمی بیان می شود و همین نشانگر تسلط وی به این مباحث بوده است.

 

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) همچنین در حوزه کادرسازی و نیروسازی برای اسلام الگوی بسیار موفقی بوده اند. وی حسنین را تربیت کرده اند که در این رابطه آینده اسلام و جامعه اسلامی را تضمین کرده اند. وی نمونه بی نظیری نه تنها برای زنان جامعه اسلامی بلکه برای تمام بشریت در تمامی عرصه ها و حوزه ها است.

کد خبر 1016020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha