درخت انجیر معابد در فهرست آثار ملی ثبت می شود

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک گفت: درخت انجیر معابد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کنارک در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد

«یوسف مصلحی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از اثر تاریخی  طبیعی انجیر معابد پرونده ای تشکیل شده است و طی آن مستندات لازم برای ثبت در فهرست آثار ملی جمع آوری شده است

 

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک گفت:  پرونده این اثر برای ثبت  در آثار ملی به تهران فرستاده شده است و به زودی در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد.
 

مصلحی افزود:  شاخه‌های این درخت عجیب به جای اینکه سر به آسمان بکشند از بالا به سمت زمین بر می‌گردند و دوباره در خاک فرو می‌روند. پس از در خاک فرو رفتن این شاخه‌ها، از جای آن‌ها ساقه دیگری بیرون می‌آید که تنه‌ی درخت حالتی خاص و تکه تکه دارد.

 

وی بیان کرد: قدمت درخت انجیر معابد به صد سال می‌رسد که پوستی صاف و خاکستری با برگ‌های بزرگ و ساده داشته است و همه ساله مسافران زیادی به  بازدید از این درخت با میوه‌ای نارنجی رنگ به درشتی فندق می آیند.


وی بیان کرد: بومیان منطقه از عصاره پوست درخت انجیر معابد به عنوان دهان شویه و برای کم کردن دندان درد و  درمان اسهال، اسهال خونی، سوزاک و زخم معده  استفاده می کنند.

کد خبر 1016054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha