طرح جمعیت و تعالی خانواده به زودی به شورای نگهبان ارائه می‌شود

حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده از طرح‌های مهم و بنیادینی مجلس یازدهم است که به تصویب کلی مجلس رسیده و به زودی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» امروز (شنبه 27 دی) در نشست با مدیران و فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری که در محل دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: برای تهیه و تدوین این طرح یک هزار و 500 نفر ساعت وقت گذاشته شده و با تصویب نهایی آن آثار مثبتی بر کشور خواهد گذاشت.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مقام معظم رهبری 34 بار بر مقوله جمعیت و خانواده تاکید کرده‌اند، افزود: بخشی از این طرح در خصوص فرهنگسازی در خصوص فرزندآوری و تبیین خانواده الگوی اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی فرهنگسازی را مقوله مهم و سختی عنوان کرد و گفت: با امکانات و نیروهای محدود نمی‌توان به خوبی فرهنگسازی کرد از همین رو باید در خصوص اعتبارات بخش فرهنگی توجه بیشتری شود و نهادها و دیگر دستگاه‌ها نیز در این خصوص کمک دهند.

 

به گفته نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، مطالبات فرهنگی بسیار است و برای تحقق آن باید امکانات و نیروهای بیشتری در اختیار داشت اما تنها 14 نماینده در مجلس یازدهم به عضویت این کمیسیون درآمده است.

 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی، پیگیری و تکمیل طرح‌های کلیدی را از مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم برشمرد و گفت: از دوره‌های گذشته مجلس طرح‌های نیمه تمام بسیاری باقی مانده که برخی از این طرح‌ها مهم و بنیادی هستند و مجلس یازدهم تلاش می‌کند تا آن را به مرحله تصویب و قانون برساند.

 

وی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری و ترویج سبک زندگی اسلامی می‌توان فرهنگ موردنظر دینی را در جامعه پیاده کرد از همین رو باید در این خصوص اهتمام ویژه ای به کار گرفت.

 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی بابیان اینکه رشد بودجه فرهنگی کشور در مقایسه با رشد بودجه، ناچیز است، اظهار داشت: در حالیکه بودجه کل 45 درصد رشد داشته اما این رشد در بودجه فرهنگی 25 درصد بوده است که باید در این خصوص تحولاتی صورت گیرد.

 

کد خبر 1016287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha