مرزنشینان آستارایی در سوگ شهادت همسر ولایت و مادر امامت عزاداری کردند

مرزنشینان ولایتمدار و عاشق اهل‌بیت(ع) بندر مرزی آستارا در سوگ شهادت همسر ولایت و مادر امامت عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به‌مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان آستارا غرق در عزا و ماتم است.

 

به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از روزهای گذشته خیابان‌ها، میادین و معابر بندر آستارا سیاهپوش شد و بیرق‌ها، پرده‌ها و بنرهای تسلیت به همین مناسبت در سردرب مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، میادین و بلوارهای شهر نصب شد.

 

آیین‌های مختلفی نیز به همین مناسبت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شب گذشته در مساجد مختلف شهرستان مرزی آستارا برگزار و ارادتمندان آن حضرت و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت در هر گوشه از این شهرستان در حال برگزاری مراسمی برای گرامیداشت حضرت زهرا(س) بانوی مظلومیت هستند.

 

بازاریان و اصناف شهر آستارا و لوندویل نیز با برافراشتن پرچم‌های سیاه و مزین به نام مبارک آن حضرت، عشق، ارادت و دل‌بستگی خود را به ام‌ابیها(س) ابراز کرده‌اند.

 

امشب نیز مراسم شام غریبان بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، حسینه ها و هئیت های مذهبی شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور عاشقان آن حضرت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

 

همچنین امروز تعدادی از خیرین در اقدامی ارزشمند و خداپسندانه بسته های غذایی تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع کردند.

 

گروهی از عزاداران نیز امروز  از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مصلی نماز جمعه این شهر با پای پیاده به سینه‌زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.

 

عزاداران شرکت کننده اعم از زن و مرد در این اجتماع بزرگ و به یادماندنی با پوشیدن لباس‌های حزن و اندوه و با در دست داشتن پرچم‌های عزا عشق و علاقه خود را یکبار دیگر به اهل‌بیت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نشان داده و در سوگ شهادت آن بانوی بزرگوار اشک ماتم ریختند.

 

مداحان نیز سوزناک‌ترین اشعار مذهبی را در رسای همسر ولایت و مادر امامت قرائت کردند و عزاداران در حالی که پرچم‌های مشکی را در ماتم از دست دادن بانوی دو عالم در دست داشتند در پیشاپیش دسته عزاداری حرکت می‌کردند.

 

عزاداران پس از رسیدن به مقصد، ادامه مراسم شهادت حضرت زهرا (س) را در مصلی نماز جمعه بندر آستارا را برگزار کردند. در این مراسم حجت الاسلام سعیدی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه سخنرانی و مداحی و سینه زنی از دیگر بخش های این مراسم است.

کد خبر 1016354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha