مشکلات فعالان قرآنی کردستان پیگیری می‌شود

فرید عزت‌پور گفت: به منظور ایجاد انگیزه بین فعالان قرآنی کردستان، بیمه این قشر در استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرید عزت‌پور رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان کردستان در بازدید ار موسسات قرآنی شهرستان مریوان اظهار کرد: مشکلات فعالان و مربیان قرآنی از جمله بیمه آنها در استان پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از موسسات و خانه‌های قرآنی متضرر شدند، اعلام کرد: برای جلوگیری از تعطیلی آموزش فعالیت‌های قرآنی، موسسات و خانه‌های قرآنی از بستر فضای مجازی استفاده کردند.

 

وی از تلاش‌های انجام شده توسط مدیران موسسات قرآنی شهرستان مریوان برای پیشبرد اهداف قرآنی تقدیر کرد.

 

ناصر علیپور رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان هم در ادامه گفت: موسسات قرآنی سهم مهمی در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه ایفا می‌کنند و تلاش آنان در بخش‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی ستودنی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان نیز در این دیدار گفت: در طول شیوع ویروس کرونا در مریوان ۲۷ خانه قرآن و ۲ موسسه قرآنی بصورت مجازی و نیمه حضوری به فعالیت مشغول بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حسن ورهرام اعلام کرد: شهرستان مریوان دارای دو موسسه قرآنی فعال است که برگزاری آموزش‌های قرآنی، تولید محتوا، شناسایی مربیان قرآنی و استفاده از آنان در سطح شهرستان را انجام می‌دهند.

 

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های جانبی همچون کلاس‌های احکام و کارگاههای آموزشی از جمله فعالیت‌های این دو موسسه از آغاز تاسیس تاکنون بوده است و در کنار این دو موسسه ۲۷ خانه قرآن شهری و روستایی نیز در حال فعالیت هستند.

 

وی تصریح کرد: فعالیت کلی موسسات و خانه‌های قرآنی بر اساس چهارچوب تعریف شده است و می‌توانند در حوزه‌های مشخص شده فعالیت نمایند و مسائل و مشکلات طرح شده از سوی مدیران این مراکز احصاء و برای طرح و ارائه راه‌کار در جلسات استانی مطرح خواهد شد.

 

یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه قرآنی نگین کوثر مریوان نیز با بیان گزارشی از فعالیت‌های موسسه کوثر در ایام کرونا گفت: این موسسه تمام تلاش خود را برای تداوم کلاس‌های قرآنی حتی در دوره قرمز کرونایی انجام داده است و بحمدالله در طول ایام کرونا ۱۵۰نفر بصورت ثابت در حال آموزش قرآن بصورت مجازی و نیمه حضوری بوده‌اند که با نزولی شدن سیر کرونا این آمار رو به افزایش است.

 


پیرخضرانیان ادامه داد: متاسفانه برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن از زمان شیوع کرونا تعطیل شد و هم اینک موسسه در صدد است به محض دریافت مجوز از ستاد مقابله با کرونای شهرستان به زودی این دوره‌ها را از سرگیری نماید.

 


رئیس اتحادیه موسسات قرآنی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان همچنین از موسسه قرآنی بشیر بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های قرآنی ماموستا حسن فاروقی در ایام کرونا قرار گرفتند.

کد خبر 1016404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha