همایش سادات کرمانشاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا نهمین همایش سادات عظیم الشان کرمانشاهی در مسجد میبدی همراه با شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، حجت الاسلام سید مجتبی موسوی استاد حوزه علمیه قم و عضو بنیاد مهدویت در این همایش گفت: خطبه فدکیه از نظر علمی، سیاسی، اجتماعی، دفاع از حق، بصیرت افزایی، از جمله علوم بشری همچون علم منطق، دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که در طول تاریخ بسیار بی نظیر است.

 

وی خاطر نشان کرد: در آن زمان که پس از رحلت پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی(ع) بنا به وصیت پیغمبر و به خاطر حفظ دین اسلام ناچار بود سکوت کند‌ . اما حضرت فاطمه (س) چنین دستوری نداشتند و به خاطر دفاع از حق و جلوگیری از انحراف جامعه مسلمین تا چهل شبانه روز همراه با امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به در خانه مهاجرین و انصار می‌رفت و با بیاناتش به روشنگری می پرداخت. 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در آن زمان، پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) حضرت علی(ع) تا سه روز مشغول غسل و کفن ایشان بود و سه روز بعد از آن هم مشغول جمع آوری قرآن بود که حدوداً یک هفته از منزل خارج نشد در این مدت عده ای با سوءاستفاده از موقعیت شورای ثغیفه را تشکیل دادند و خلیفه اول را جانشین پیامبر خواندند.

 

حجت الاسلام موسوی، افزود: هنگامی به حضرت علی(ع) جسارت کردند و ریسمان به گردنش انداختند و‌ شمشر بر گردنش نهادند برای بیعت گرفتن با خلیفه اول حضرت زهرا مرضیه با شجاعت تمام و برای دفاع از حق ولایت و امامت به مسجد پیامبر رفته و در واقع به بیداری و آگاهی مردم در دفاع از حق ولایتی بود که از حضرت علی(ع) غصب شده بود. 

 

وی عنوان کرد: محتوای خطبه حضرت زهرا(س) نکات مهمی دارد، حضرت خطبه را با حمد و ثنای الهی و با فصاحت تمام آغاز می کنند و در ادامه در مورد مباحث عقلی وتوحیدی نکاتی را بیان می کنند، در مورد هدف خلقت و همچنین بعثت پیامبر(ص) سخن می گویند و سپس در مورد قرآن و محتوای قرآن و همچنین فلسفه برخی از احکام سخن می گویند. 

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه وصیت نامه ایشان حاوی نکات سیاسی مهمی است عنوان کرد: هنگامی حضرت فاطمه (س) در بستر بیماری بودبه امیرالمومنین چنین وصیت کرد که مرا شبانه غسل و کفن کن و قبر مرا مخفی بدار زیرا نمیخواهم کسانی که مرا اذیت کردند در تشیع جنازه من شرکت داشته باشند .

 

وی به توضیح این وصیت نامه پرداخت و گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) با این وصیتشان می‌خواستند مبارزه جدیدی را آغاز کنند که ضربه سهمگینی به حکومت و‌ شورای خلیفه وارد آورد و با این وصیت خود افکار خفته مردم مدینه و کل مردم دنیا را تا قیامت بیدار کند. 
 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آخرین کلام حضرت فاطمه زهرا(س) این است که یا علی جان سلام مرا به فرزندانم تا روز قیامت برسان. ویژگی این سلام دارای این پیام است که فرزندان سادات هم در دنیا و هم در قیامت دارای احترام هستند و در تاریکی قیامت که هیچکس نسبتش مشخص نیست، فرزندان اهل بیت دارای چهره ای نورانی هستند. 

 

گفتنی است در این مراسم مردم عزادار از مسجد آیت الله میبدی به سمت مسجد جامع همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت دسته جات سینه زنی به سوگواری پرداختند.

کد خبر 1016461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha