مسجد فاطمه زهرا(س) بهشهر و دستگیری از نیازمندان

مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) بهشهر، یکی از مساجد شرق مازندران در شهرستان بهشهر و مزین به نام مبارک بی بی دو عالم است که علاوه بر انجام اعمال دینی و معنوی، به همت هیات امنای این مسجد بر دستگیری از نیازمندان و فقرزدایی تاکید شده است.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ قرار گرفتن در بین دو فاطمیه موجب شد تا نگاهی بر فعالیت های مساجدی که نام مبارک فاطمه زهرا(س) را برگزیدند انجام دهیم و همین امر موجب شد تا به سراغ مسجد فاطمه (س) در بهشهر رفته و با فعالیت های این مسجد بیشتر آشنا شویم.

 

مسجد فاطمه (س) بهشهر واقع در میدان قدس بهشهر، به واسطه قرار گرفتن در مکانی مناسب در خیابان اصلی شهر و دارا بودن حسینیه و برگزاری جلسات مختلف هیات مذهبی و مداحان، مکانی مناسب برای تجمع مومنان و مومنات در ایام سال است و کارنامه موفقی در ارائه خدمات تاکنون داشته است و در دستگیری از نیازمندان در دوران کرونا گوی سبقت را ربوده است و خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

 

نهاد مسجد از بدو تأسیس و شکل گیری آن توسط نبی مکرم اسلام (ص) اولین پایگاه حاکمیتی در اسلام بوده است و همچنان هم در کنار کارکردهای مختلف، نقش حاکمیتی قوی دارد و همانطور که می دانیم کارکردهای مسجد تنها به اقامه نماز خلاصه نشده است و دهها کارکرد در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مسجد در نظر گرفته شده است.

امروزه در کنار اینکه مسجد به عنوان یکی از مکان‌های مهم و مقدس برای اقامه نماز و انجام فریضه های الهی است؛ دارای ابعاد مختلف بوده وتک ‌بعدی نیست و از جنبه فردی و اجتماعی  دارای اهمیت است.

 

همکاری مستمر با هیات مذهبی و کانون مداحان

ذاکری یکی از فعالان مسجد فاطمه(س) بهشهر به خبرنگار شبستان گفت: مسجد فاطمه (س) بهشهر واقع در میدان قدس بهشهر، یکی از مساجد تازه تاسیس شهرستان بهشهر است که فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی در این مکان مقدس برگزار و این مسجد پایگاه قرآنی و امورات فرهنگی و پایگاه مهمی برای امورات ارزشی و انقلابی بوده است.

 

وی افزود: در سال های اخیر مسجد حضرت فاطمه (س) میدان قدس بهشهر همکاری مستمری با اداره تبلیغات اسلامی بهشهر و با هیات مذهبی و کانون مداحان این شهرستان داشته و به صورت هفتگی تا قبل از کرونا مکانی برای برگزاری برنامه های این هیات مذهبی و کانون مداحان بوده است.

این فعال مسجد فاطمه (س) بهشهر، همکاری اعضای پایگاه بسیج و کانون فرهنگی و هنری این مسجد و تلاش برادران و خواهران در برنامه های مختلف ستودنی است و برگزاری دسته روی ها در مناسبت های مختلف مذهبی همچون شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شهادت امام علی(ع)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و امام حسین(ع) از برنامه های مهم ما در مناسبت های مختلف قبل از شیوع کرونا بوده است.

 

ذاکری تصریح کرد: تلاش شده است که با اقامه نماز به صورت فردی در دوران کرونا، به نوعی چراغ مسجد روشن باشد و پیوند مردم با مسجد قطع نشود.

 

پیوند ناگسستنی بچه مسجدی ها با مسجد از فعالیت های ارزشی تا برنامه های فرهنگی در کرونا

«هدایت سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف، گامی مهم برای اجتماع مردم بوده است که با شیوع ویروس کرونا در برهه ای از زمان توقفی در این اجتماعات رخ داد اما این مسجد و فعالان این مسجد ساکت ننشستند و فعالیت های مختلف مجازی و مقابله با کرونا را در دستور کار قرار دادند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حسنین(ع) مسجد فاطمه (س) بهشهر افزود: در طول دوران شیوع کرونا ضدعفونی کردن مسجد و حسینیه و کانون، معابر و خیابان های منتهی به مسجد، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در بین نیازمندان، اقامه عزای علوی، حسینی و فاطمی و همچنین حضور در رزمایش کمک های مومنانه با دستور رهبری گامی مهم برای حضور افراد در اجرای برنامه های مختلف مسجد فاطمه (س) بهشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوره ای که از ورود افراد به مسجد محروم بودیم، فعالیت ها را در فضای مجازی به همت اعضای کانون فرهنگی و هنری حسنین(ع) پیگیری کردیم و بعد از بازگشایی مساجد با رعایت دستور العمل بهداشتی هم به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با رعایت دقیق نکات بهداشتی، فضای داخل شبستان مسجد را برای دعا و نیایش و عبادت فردی مهیا کرد تا با رعایت فاصلۀ مطمئنه و نیز رعایت تمهیدات بهداشتی به فعالیت های مختلف پرداخت.

 

این مسئول افزود: با حضور امام جماعت مسجد و نیز تلاش مبلغان دینی به‌صورت خودجوش و جهادی در دوران شیوع کرونا در حال ارائه خدمت اجتماعی و فرهنگی در کنار خدمات معنوی هستیم و تلاش داریم تا با رعایت دستور العمل های بهداشتی در دوران کرونا، زندگی سراسر از آرامش و معنویت برای بچه مسجدی ها و خانواده ها ایجاد کنیم.

سلیمانی یادآور شد: دستگیری از نیازمندان به عنوان برنامه محوری کانون فرهنگی هنری حسنین(ع) مسجد فاطمه (س) بهشهر است که در دوران مختلف اجرایی شده و اکنون در دوران شیوه کرونا و دستورات رهبری مبنی بر رزمایش مومنتانه و کمک معیشتی با قوت اجرایی می شود و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 60 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

 

محوریت بخشی به فعالیتهای محله محور در مسجد فاطمه (س) بهشهر

حجت الاسلام «مهدی خوشرو» هم به خبرنگار شبستان گفت: یکی از نقش های مهم مسجد محوریت بخشی به فعالیتهای محله محور است که در مسجد فاطمه(س) بهشهر به عینه مشخص و مشهود است.

 

این مبلغ دینی و کارشناس امور دینی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) که فرمودند: «إذا نَزَلَتِ العاهاتُ وَالآفاتُ عوفِیَ أهلُ المَساجِد؛به هنگام نزول بلا و آفت، اهل مساجد سالم و محفوظ مى‏مانند.» اظهار کرد:  حضوری مستمر در مسجد و فعالیت آگاهانه در فعالیتها و برنامه‌های دینی و اجتماعی از جمله تلاش های بچه مسجدی ها در طول دوران مختلف بوده و هست که همچنان که در روایت آمده است از بلاها مصون خواهند ماند.

وی افزود: در کنار مهم‌ترین و اصلی ترین هدف مسجد به عنوان کارکرد معنوی و اقامه نماز، به‌کارگیری کارکردهای مختلف، ارتقای معنویت جامعه اسلامی و افزایش توان روحی و روانی و آرامش بخشی به مخاطبان از جمله موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

خوشرو تصریح کرد: در حال حاضر که به دلیل شیوع کرونا مساجد تعطیل هستند، می‌توان با عملیاتی کردن دیگر کارکردهای آن به‌ خصوص در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بدون آنکه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی لطمه‌ای ببیند، مساجد را بیش‌ از پیش فعال کرد.

 

به گزارش شبستان، مسجد فاطمه (س) بهشهر واقع در میدان قدس بهشهر، به واسطه قرار گرفتن در مکانی مناسب در خیابان اصلی شهر و دارا بودن حسینیه و برگزاری جلسات مختلف هیات مذهبی و مداحان، مکانی مناسب برای تجمع مومنان و مومنات در ایام سال است و کارنامه موفقی در ارائه خدمات تاکنون داشته است و در دستگیری از نیازمندان در دوران کرونا گوی سبقت را ربوده است و خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

کد خبر 1016508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha