برکت وجود بسیاری از بزرگان انقلاب به واسطه حضرت زهرا (س) است

آیت الله عابدینی گفت: وقتی زندگی بزرگان انقلاب و اسلام را می‌بینیم به خوبی متوجه معنای کوثر و خیر کثیری که خداوند متعال به واسطه حضرت فاطمه (س) به ما عنایت کرده، می‌شویم، خیری که همراه برکت و رحمت و عظمت برای ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه التفاتیه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال همه دنیا و عالم هستی را متاع و یک کالای ناچیز می ‌داند، اما زمانی که درباره اخلاق پیامبر اسلام صحبت می ‌فرماید، می‌گوید خلق عظیم،  یعنی اخلاق پیامبر یک موضوع بزرگ و قابل توجه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوندی که دنیا و جهان هستی را متاع قلیل می‌داند، وقتی حکمت را خیر کثیر معرفی کرده یعنی این حکمت، دارای عظمت بسیاری است، همچنین خداوند متعال حضرت زهرا(س) را به پیامبر اکرم (ص) عنایت می‌ کند و این بانوی عزیز را کوثر می‌ نامد.

 

وی عنوان کرد: کوثر به معنای خیر کثیر است، در تفاسیر مختلف در معنای این لقب حضرت زهرا (س) مصداق‌ های زیادی عنوان شده اما عظمت و جاذبه و گستره کلمه کوثر بیش از آن است که بیان شده است.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: عمل صالح، عملی است که ریا در آن وجود ندارد و خالص و به دور از آفت‌های غیرخدایی است و نزد خداوند متعال رد نمی‌شود، بسیاری از بزرگان بوده اند که گفتند کارهای بزرگی داشتند اما پس از مرگ هیچ کدام به کارمان نیامد اما محبت سیدالشهدا نجات بخش ما شد.

 

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی جزو شخصیت‌هایی است که اعمال صالح برجسته زیادی دارد، همانگونه که اطرافیانش و همرزمانش می ‌گویند در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، نقش ارزنده ای داشت، عراق را از دست آمریکایی‌ها نجات داد و زمینه خروج آنها را از عراق فراهم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از اعمال صالح سردار سلیمانی این بود که سوریه را از کشتار جمعی و وحشت و ناامنی، تبدیل به مکانی امن کرد و غائله داعش را ریشه کن کرد، فلسطین را اقتدار بخشید و  حزب الله لبنان را تبدیل به قدرت منطقه کرد، غزه و یمن را نجات داد و به افغانستان آبرو داد.

 

وی گفت: شهید سلیمانی با وجود اعمال صالح چشمگیر و حیرت انگیز دارای یک مربی، امام، رهبر و الگو همچون رهبر معظم انقلاب بود و سردار سلیمانی یک عمل صالح تربیت یافته در دستگاه رهبری است.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: رهبری به عنوان شخصیتی است که حاج قاسم به عنوان یکی از اعمال صالح ایشان شناخته می‌شود این برکت و توفیق را از وجود بنیانگذار کبیر انقلاب گرفته است و رهبری جزو یکی از اعمال صالح امام خمینی(ره) به شمار می‌آیند.

 

وی تأکید کرد: امام زیرساخت ایجاد مقاومت اسلامی را راه اندازی کرد و همه جهانیان را متوجه اسلام کرد، این شخصیت با این عظمت و بزرگی شاگرد مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرمومنان (ع) و اهل بیت(ع) بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: وقتی زندگی بزرگان انقلاب و اسلام را می‌بینیم به خوبی متوجه معنای کوثر و خیر کثیری که خداوند متعال به واسطه حضرت فاطمه (س) به ما عنایت کرده، می‌شویم، خیری که همراه برکت و رحمت و عظمت برای ماست.

 

وی افزود: در تفسیر سوره قدر در یکی از تفاسیر کهن و نزدیک به زمان اهل بیت (ع)، امام صادق(ع) در معنای سوره قدر می ‌فرمایند، لیله به معنای فاطمه (س) است و همانگونه که در شب قدر قرآن نازل شد از وجود این بانوی بزرگ ۱۱ قرآن ناطق پا به عرصه وجود گذاشتند و در این عالم بر ما تابیدند، این معنای خیر کثیر است.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در آیه سوم سوره دخان خداوند می ‌فرماید، ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم، شب مبارکی که در سوره قدر معنا شده و این شب قدر از هزار ماه برتر است، همچنین قرآن یک کتاب مبارکی است که دارای برکت است.

 

وی یادآور شد: کوثر بودن و حکمیه عالم هستی شدن و خیر و برکت یعنی، خیر عظیم برای تمام عالم هستی که برازنده حضرت زهرا (س) است.

 

کد خبر 1016537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha