ارتباط با نهادها، شناخت نیازها و تربیت نیروی علمی وظیفه حوزه علمیه است

آیت الله عاملی با تأکید بر رویکرد دین مبین اسلام به کار و توجه ویژه آن به کشاورزی، گفت: ارتباط با نهادها، شناخت نیازها و برطرف کردن آن و نیز تربیت نیروی علمی، وظیفه حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سید مصباح عاملی» امروز(۲۹ دی) در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر رویکرد دین مبین اسلام به کار و توجه ویژه آن به کشاورزی، گفت: همانطور که در منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به همکاری میان حوزه و دستگاه‌های مختلف نظام تصریح شده، شعاع فعالیت‌های حوزه‌های علمیه و رسالت‌های آن، محدود به افراد یا دستگاه‌های خاصی نمی‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به جامعه بزرگ کشاورزان کشور، این گروه را مخاطب مشترک حوزه و سازمان جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: ارتباط با نهادها، شناخت نیازها و برطرف کردن آن و نیز تربیت نیروی علمی، وظیفه حوزه علمیه است.

 

وی تاکید کرد:برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه، ازجمله به‌روز بودن، کارآمد بودن، آینده‌گرایی و اندیشه بین‌المللی داشتن، طرح‌ها و برنامه‌هایی وجود دارد که نیازمند همکاری و ارتباط مستمر و تعاملی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور است که یکی از این عرصه ها، تعامل بیشتر با جهادکشاورزی و جامعه هدف و مخاطبان آن می باشد.

 

«محمدرضا اورانی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی استان و جایگاه آن در سطح کشور، پیشنهاداتی جهت همکاری‌های مشترک میان حوزه علمیه خراسان و سازمان متبوع خود جهت پیشبرد اهداف مشترک ارائه کرد.

کد خبر 1016603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha