ظلم به حضرت فاطمه (س) زمینه ساز فاجعه کربلا شد

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری با بیان اینکه ظلمی که در ابتدای اسلام به حضرت فاطمه زهرا (س) شد، زمینه ساز فاجعه کربلا شد، گفت: امروز اگر مطیع رهبری نباشیم و از انقلاب اسلامی دفاع نکنیم، شاهد بروز ستم های دیگری در تاریخ خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین « محمد عرب انصاری» در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای همه افراد جامعه به ویژه بانوان جامعه اسلامی است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور افزود: حضرت زهرا (س) فرمودند: هرکس کاری را برای خدا و به صورت خالص انجام دهد، خداوند بهترین ها را برای وی مقدر می کند.

 

وی با بیان اینکه ظلمی که در ابتدای اسلام به حضرت فاطمه زهرا (س) شد، زمینه شکل گیری فاجعه کربلا را رقم زد، خاطرنشان کرد: امروز اگر مطیع رهبر معظم انقلاب اسلامی نباشیم و از انقلاب اسلامی دفاع نکنیم، شاهد بروز ستم های دیگری در تاریخ خواهیم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین مدافع ولایت و امامت بودند و در عرصه های مختلف با رشادت، شجاعد و شهامت از ولایت و امامت دفاع کردند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ضرورت الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد گوناگون زندگی، گفت: امروز بانوان در جمهوری اسلامی ایران خوش می درخشند و حضور خوبی در عرصه های مختلف دارند تربیت فرزندان را وظیفه اصلی خود می دانند.

 

حجت الاسلام «علی اصغر مجد» تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در دعاهایشان همواره فکر همسایگان بودند، گفت: پیامبر اکرم (س) فرمودند: فاطمه پاره تن من است

 

مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه استان تهران، برخی از ائمه جماعات استان تهران و جمعی از ذاکران و مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حجت الاسلام «علی اصغر مجد» مدرس خارج فقه و اصول در مسجد حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) واقع در تهران، خیابان قزوین، نرسیده به پل امامزاده معصوم (ع) برگزار شد.

 

همچنین در ادامه مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگداشت آیت الله سید محمود مجد هاشمی عضو موسس کمیته انقلاب اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد و موسس و تولیت فقید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) و امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) نیز برگزار شد.

 

حجت الاسلام «علی اصغر مجد» با اشاره به ویژگی های مرحوم آیت الله مجد هاشمی، گفت: از نیروهای انقلابی و وفادار به انقلاب و پیرو خط امام و رهبری بود. وجود افرادی نظیر آیت الله مجد هاشمی موجب برکت حوزه های علمیه، گسترش معارف دینی و تقویت پایه های انقلاب اسلامی است.

 

مدرس خارج فقه و اصول افزود: ایشان در خدمت به نیازمندان و مستضعفان بسیار فعال بودند و با تاسیس حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) زمینه تربیت جمع زیادی از طلاب را فراهم کردند و از این طریق به نشر معارف اسلامی و تقویت پایه های انقلاب اسلامی کمک کردند.

 

در ادامه جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی در رسای شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

کد خبر 1016609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha