بازارهمدان پایلوت گردشگری کشور می شود

حاجی بابایی گفت: مراکز گردشگری متنوعی در همدان وجود دارد و استاندارد سازی آنها می تواند در جذب گردشگری جهانی و ملی بسیار اثرگذار باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی به خبرنگار شبستان همدان با بیان اینکه همدان دارای فرصت و تهدیدهای گردشگری است افزود: بزرگترین فرصت خوب این است که بازآفرینی بازار همدان می تواند به عنوان پایلوت گردشگری درکشور باشد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بافت های قدیمی و کهن شهرها و به واسطه قدمت تاریخی و وجود عناصر با ارزش تاریخی موقعیت مناسب ارتباطی، قرارگیری بازار اصلی شهر و قلب تپنده اقتصادی آن و غیره دارای ارزش و جایگاه منحصر به فردی در ساختار فضایی و کارکردی شهر می باشد.

 

وی ادامه داد: هم چنین توجه به بافت های قدیمی و فرسوده و رفع ناپایداری آن ها به موضوع جدی و محوری در شهرها بدل شده به گونه ای که بازآفرینی بازار همدان با رویکرد توسعه گردشگری به عنوان چاره ای برای حفظ این گونه بافت های ارزشمند توصیه می گردد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رویکرد بازآفرینی بر تداوم تاریخی و استفاده هر چه بهتر از میراث فرهنگی و تاریخی تاکید می ورزد و امکان معاصرسازی بافت‌های تاریخی را در راستای توسعه صنعت گردشگری فراهم می آورد.

 

حاجی بابایی با اشاره به سفر مهدی عبوری،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: موضوع بازآفرینی بازار همدان به عنوان پایلوت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است چرا که انتخاب بازار همدان بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به عنوان یکی از محله های پرجاذبه، حاوی پتانسیل های گردشگری به عنوان پایلوت توسعه گردشگری و مهم‌تر از همه مجاورت با عناصری که دارای شناسنامه جهانی می باشند که این خود امکان و فرصت مناسبی برای بازآفرینی بر پایه گردشگری پدید آورده است.

 

وی بیان کرد: در طرح باز آفرینی بازارهمدان در طی رایزنی های به عمل آمده هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارد و اعتبار آن از ردیف ملی و استانی تأمین شده و هدف این مهم شناسایی جاذبه های گردشگری و حفظ بافت تاریخی همدان است.

 

وی ابراز داشت: علاوه بربازآفرینی بازار همدان دو مجتمع با رویکرد فرهنگی و مذهبی در مناطق حاشیه شهر همدان از جمله اسلامشهر و حصار امام (ره) نیز احداث می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسیرهای سد اکباتان، همدان به گنجنامه، امام زاده محسن و ابرو 4 مسیر اصلی و گردشگری در همدان است که باید با تمام توان به این مسیرها توجه شود، عنوان کرد: امسال نیز مسیر تویسرکان به همدان در ردیف بودجه ملی به تصویب رسیده است.

 

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه اقداماتی که در این مسیرها و مناطق گردشگری انجام شده در سطح ملی است، تصریح کرد: تعیین اعتبار از بودجه‌های استانی می‌تواند به ساماندهی این مسیرها کمک کند و این در حالیست که اقدامات مربوط به مسیرهای گردشگری را با بودجه‌های ملی پیش بردیم.

 

وی با اشاره به سفر یکروزه خود به شهرستان فامنین نیز گفت: در طی این سفر 6 میلیارد تومان برای مرکز آموزش فنی و حرفه ای،‌ 7 و نیم میلیارد تومان برای فاضلاب فامنین به ماماهان، 2 میلیارد تومان برای بخش سی تی اسکن و اورژانس بیمارستان 64 تخت خوابی امام حسن مجتبی(ع)،‌ 10 میلیارد تومان برای 4 خطه کردن محور فامنین-قهاوند به اتوبان،‌ 5 و نیم میلیارد تومان برای ساختمان فرمانداری،‌5 میلیارد تومان برای مجتمع فرهنگی و 2 میلیارد تومان برای حوزه علمیه این شهرستان از ردیف ملی تأمین اعتبار شده است.

کد خبر 1016659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha