حدود ۱۵ درصد از آرد و نان خراسان شمالی خارج از شبکه عرضه می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: برآورد می شود ۱۰ تا ۱۵ درصد از آرد و نان در این استان به شیوه های مختلف خارج از شبکه عرضه می شود.

"سیدجلال موسوی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: برخی از نانواها آرد یارانه ای را خارج از شبکه می فروشند تا به سود بیشتر دست پیدا کنند، در این زمینه با برخی از نانواها برخورد شده است. 

 


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: قیمت آرد آزاد بسیار بیشتر از قیمت آرد یارانه ای است و به همین لحاظ نانوایان سودجو اقدام به فروش آن به برخی واحدهای خشکه پزی و فتیرپزی کرده اند.

 


وی گفت: در استان ماهیانه هشت هزار و 400 تُن آرد توزیع می شود که برآورد می شود 10 تا 15 درصد خارج از شبکه عرضه شده و به مصرف خانوار نمی رسد و یا راهی خشکه پزی می شود. 

 


موسوی اظهار داشت: برخی از نانوایان هم نان پخت شده را به دامداران می فروشند.

 


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قیمت بالای نهاده های دامی سبب شده تا دامداران از نان به عنوان خوراک دام مصرف کنند. 

 


وی گفت: پیش بینی می شود سال آتی که گندم با قیمت بالاتری خرید می شود و اختلاف قیمت میان آرد یارانه ای و آزاد بیشتر می شود، تخلف های این حوزه هم افزایش یابد. 

 


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی بیان داشت: اکنون اختلاف قیمت میان آرد یارانه و آزاد در هر کیسه 150 هزار تا 160 هزار تومان است.

 

 

 

کد خبر 1016719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha