برگزاری مراسم عزاداری فاطمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد

عزاداری مردمی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(س) در مساجد استان لرستان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ در سالروز شهادت دخت نبی مکرم  اسلام و ایام فاطمیه کانون های فرهنگی هنری مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی محور برگزاری مراسم عزاداری فاطمی بودند.

 

تکیه های سینه زنی و مراسم عزاداری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان با قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت جانسوز دخت نبی اکرم(صلی الله و علیه وآله وسلم)، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به همت فعالان این کانون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شد.

 

فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در قالب تهیه و تدارک بسته های معیشتی و طبخ و توزیع غذای گرم، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در فضای مجازی و اقدامات جهادگرانه و وبینارهای آموزشی در طول دهه اول فاطمیه و دهه دوم فاطمیه در این شهرستان برگزار شد.

 

 « امیر حسین خسروی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار گفت: در طول ایام فاطمیه اول و دوم با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری فاطمی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

وی افزود: همچنین در طول ایام فاطمیه طرح سرکشی به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا اجرایی شده و در قالب این طرح با اهدای بسته های معیشتی و اهدای کمک معیشتی نقدی از این خانواده ها حمایت شده است.

خسروی بیان کرد: همچنین مسابقات کتابخوانی و برنامه های فرهنگی با استفاده از بستر فضای مجازی با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ فاطمی در این شهرستان برگزار شده است.

 

« حسین اصالت پور»، مدیرکانون فرهنگی و هنری کمیل در شهرستان بروجرد گفت: همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) غذای گرم تهیه و در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

 

وی افزود: همچنین ایستگاه های صلواتی در سطح شهر بروجرد توسط اعضای کانون و موکب مردمی جوانان بروجرد دایر شد.

 

اصالت پور ادامه داد: با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول فاطمیه اول و دوم مراسم عزاداری فاطمی در مسجد برگزار شده است.

 

 

حجت الاسلام « علیرضا مرادی» مدیرکانون فرهنگی و هنری حضرت علی اصغر(ع) شهرستان الیگودرز هم در این خصوص گفت: غذای گرم بین خانواده های نیازمند به مناسبت سالروز شهادت  بزرگ بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله  علیها) در این کانون طبخ و توزیع شده است.

 

وی افزود: این برنامه به همت خیرین و طی دو مرحله در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) انجام شده است.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: همچنین در طول دهه فاطمیه با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزادری فاطمی در این کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار شده است.

 

 

«جاسم گرانمایه» مدیرکانون فرهنگی هنری شهید تقی زاده هم در این خصوص اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه برنامه های متنوع فرهنگی در سطح کانون و با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزادای فاطمی در این کانون فرهنگی هنری مسجد، اظهار کرد: مراسم عزادای فاطمی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شده است.

 

گرانمایه بیان کرد: همچنین با همکاری خیرین غذای گرم تهیه و در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بین  خانواده های نیازمند محله های مختلف این شهرستان توزیع شده است.

 

مراسم عزادای فاطمی در شهرستان خرم آباد طبق رسم دیرینه مردم استان در عزاداری حسینی با برگزاری آیین گل مالی برگزار شد وعزاداران پس از گل مالی سرو صورت خود به عزاداری درسطح تکایا و مساجد پرداختند.

کد خبر 1016722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha