کانون مسجد ولیعصر(عج) شنبه‌بازار میزبان عزاداران ریحانه‌النبی(س)

پورمحسن گفت: مراسم ایام فاطمیه در کانون مسجد ولیعصر(عج) شنبه‌بازار برگزار شد.

«علی پورمحسن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: مراسم ایام فاطمیه به مدت چهار شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع ولیعصر(عج) شنبه بازار برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی شهدای مسجد حضرت ولیعصر(عج) شنبه بازار افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام رفیع‌پور و حجت‌الاسلام نوروزیان به سخنرانی و کربلایی وحیدنفیسی، کربلایی مجتبی قربان نژاد، کربلایی مرد فکری و کربلایی مجتبی پوراحمد به مداحی پرداختند.

 

وی گفت: تبیین شخصیت و مقام والای حضرت فاطمه زهرا (س) برای مردم و احترام به شخصیت دینی دخت پیامبر اسلام (ص) هدف و رویکرد برگزاری این مراسم است.

 

پورمحسن با اشاره به اینکه حضرت «فاطمه زهرا (س)» بانوی بزرگ و ارزشمندی بودند تصریح کرد: خداوند در آیه ۳۳ سوره احزاب قرآن کریم می‌فرماید: «انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا، و در خانه‌هایتان بنشینید و آرام گیرید و بی‌حاجت و ضرورت از منزل بیرون نروید و مانند دوره جاهلیت پیشین با آرایش و خود آرایی بیرون نیایید، و نماز به پا دارید و زکات مال به فقیران بدهید و از امر خدا و رسول اطاعت کنید»، این آیه تأکیدى بر طهارت و پاکیزگى به دنبال دور شدن پلیدى‌ها از اهل بیت «پیامبر(ص)» خصوصا پنج تن آل عبا و حضرت فاطمه زهرا(س) دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی شهدای مسجد حضرت ولیعصر(عج) شنبه بازار خاطرنشان کرد: وظیفه همه‌ علما، متفکران، محققان، اساتید دانشگاه و آگاهان امور دینی است که به بیان سیره حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف بپردازند و آن حضرت را به عنوان بهترین الگو برای زنان جهان معرفی کنند.

 

 

کد خبر 1016778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha