عفو و بخشش، تخفیف و  تبدیل مجازات ۳۲ نفر از محکومین محاکم قضایی لرستان

رزم، از عفو و بخشش، تخفیف و یا تبدیل مجازات ۳۲ نفر از محکومین محاکم قضایی لرستان خبر داد و گفت: این عفو و گذشت مشمول مرتکبین جرائم خشن نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمّد رزم»، امروز(29دی) در حاشیه جلسه کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات دادگستری کل لرستان اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد آئین نامه کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات محکومین و بهره مندی محکومین از رأفت اسلامی و در آستانه شهادت بانوی دو عالم و همگام با سیاست‌های محوری و اولویت دار قوه قضائیه و نهادهای ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق، رأی باز و عفو و بخشودگی، جلسات این کمیسیون به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

 

رئیس ‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در این جلسه به پرونده تعداد ۳۲ نفر از محکومین محاکم استان رسیدگی شده است، افزود: در حدود اختیارات قانونی و ضوابط حاکم بر موضوع به واجدین شرایط ارفاقات لازم از جمله عفو و بخشش، تخفیف و یا تبدیل مجازات صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: این عفو و گذشت مشمول مرتکبین جرائم خشن و جرایمی همچون قاچاق مواد مخدر، سلاح و مهمات، تیراندازی‌ها و پاره‌ای دیگر از جرایم سنگین و مخل به نظم و امنیت عمومی نشده است.

 

رزم در پایان تأکید کرد: مرتکبین این جرائم باید تمام محکومیت مندرج در احکام قطعی را تحمل نمایند.

کد خبر 1016883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha