از اشتغال آفرینی برای زنان سرپرست خانوار تا اجرای پویش «قدم به قدم» در آ‌ستان امامزاده پنج تن(ع)

حجت الاسلام ربیعیان با اشاره به فعالیت های آ‌ستان امامزاده پنج تن(ع)لویزان در خدمت رسانی به محرومین گفت: اجرای نذر خون، نذر ماسک، توزیع سبدهای معیشتی به محرومین و ایجاد اشتغال برای تعدادی از بانوان بخشی از این خدمات بوده است.

حجت الاسلام «حسن ربیعیان» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات آستان امامزاده پنج تن(ع) لویزان در حمایت از محرومین و خانواده های کم برخوردار گفت: پس از شیوع بیماری کرونا حسینیه و مهد کودک آستان که فضایی بالغ بر 400 متر بود برای راه اندازی کارگاه تولید ماسک، گان و شیلد مهیا شد و به مدت سه ماه گروههای جهادی در آن فعالیت داشتند.

 

مدیر آستان امامزاده پنج تن(ع) لویزان بیان کرد: در موج اول این بیماری توزیع رایگان مواد ضدعفونی بین مردم مورد توجه قرار گرفت، به طوری که تانکرهای مواد ضدعفونی درجوار آستان امامزاده پنج تن(ع) قرار گرفته بود و مواد ضدعفونی کننده بین مردم توزیع می شد.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به نیاز بیمارستانها، پرستاران و کادر درمانی لباس های مخصوص آنها دوخته و در اختیارشان قرار گرفت و در چندین نوبت بسته های غذایی میان محرومین توزیع شد.ضمن اینکه ذبح قربانی اول هرماه قمری یکی از برنامه هایی بوده است که به صورت مستمر از سوی این امامزاده مورد توجه بوده است و از طریق گوشت قربانی میان نیازمندان توزیع شد.

 

حجت الاسلام ربیعیان کمک نقدی به متضرران اقتصادی کرونا، پرداخت اجاره مستاجرین نیازمند،برگزاری مراسم جشن پیوند آسمانی، خرید اقلام ضروری بیماران کرونایی و تقبل هزینه های درمان بیماران نیازمند را بخش دیگری از خدمات ارایه شده از سوی این آستان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون نام برد، افزود: تهیه و توزیع سوپ های مقوی برای بیماران کرونایی، توزیع غذای گرم، برگزاری مراسم های ویژه برای ایتام در اعیاد و مناسبت های مذهبی بخش دیگری از  خدمات صورت گرفته از سوی این آستان است.

 

مدیر آستان امامزاده پنج تن(ع) لویزان به اجرای طرح «نذر خون» اشاره کرد و گفت: تهیه لوازم التحریر به دانش آموزان، اهدای تبرکی آستان امامزاده پنج تن(ع) به کادر درمان تعدادی از بیمارستان ها از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این آستان بوده است که می توان به آن اشاره کرد.

 

وی به اجرای پویش «قدم به قدم» به اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم پیاده اربعین برگزار نشد، به همین جهت ۱۴۵۲ جفت کفش به تعداد عمودهای نجف تا کربلا برای کودکان نیازمند تهیه و با مشارکت گروههای جهادی به کودکان نیازمند اطراف تهران، روستاهای قم، پل ذهاب اهدا شد. همچنین برای حمایت از تولید ایرانی کارگاه «عفاف و حجاب» راه اندازی و چادر و محصولات حجاب عرضه شد و از این طریق برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد شد.

 

 
مدیر آستان امامزاده پنج تن(ع) لویزان همچنین گفت: در آشپزخانه آستان نیز تهیه محصولات ارگانیک و خانگی را فراهم کردیم، تا برای تعدادی از بانوان اشتغال ایجاد شود.
کد خبر 1016932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha