معماری مساجد قدیمی الگوی مساجد جدید اردبیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از صرف 4 میلیارد تومان طی سه سال گذشته برای مرمت و بازسازی 5 مسجد این استان خبر داد و گفت: معماری مساجد قدیمی استان در احداث مساجد جدید الگو قرار گیرند.

بهروز ندایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با اشاره به ثبت 6 مسجد تاریخی اردبیل در فهرست آثار ملی به خبرنگار شبستان گفت: از حدود سه سال گذشته نزدیک چهار میلیارد تومان از سوی اداره میراث فرهنگی استان برای مرمت و بازسازی پنچ مسجد ثبت شده این استان صرف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه چهار مسجد دیگر نیز در حال حاضر در دست مرمت و بازسازی است که مهمترین این مساجد، مسجد جمعه اردبیل است، ادامه داد: اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان برای مرمت این مسجد هزینه شده است و پیش بینی می شود 500 میلیون تومان هم سال آینده از اعتبارات ملی برای ادامه مرمت و بازسازی این مسجد صرف شود.

 

ندایی افزود: مسجدجمعه جزو نادر‌ترین مساجد تاریخی کشور است که قطعا پس از مرمت، جاذبه‌های توریستی این بنای مقدس و زیبا مورد توجه ویژه‌ای قرار می گیرد.
  

وی با اشاره به اینکه مساجد هویت ملی کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان پیشنهاد تشکیل کار گروه نظارت بر مساجد ارایه شده است که بر این اساس، معماری مساجد قدیمی استان در احداث مساجد جدید الگو قرار گیرند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اردبیل مسجد جمعه اردبیل، مسجد جامع شیخ کلخوران، مسجد جامع نمین، مسجد سرهنگ نمین، میرزا علی اکبر را از مساجد این استان نام برد که به عنوان میراث ملی این استان ثبت شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 101700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha