مهمترین اخبار و رویدادهای ستاد فهما استان البرز در دی ماه سال جاری

اعطاء مجوزهای الکترونیکی و ثبت ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای طرح ایران قوی از مهمترین برنامه های راهبردی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در طول دی ماه سال جاری بود.

خبرگزاری شبستان - البرز: جریان سازی و جریان بخشی ویژه برنامه های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز در قالب راهبرد « طرح ایران قوی» در دی ماه سال جاری به عنوان مهمترین مولفه اساسی در روند برنامه های اجرایی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز قرار گرفت. 

 

در راستای سیاست معین شده از طرح ستاد فهما استان البرز، ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با عنوان طرح ایران قوی در قالب ۱۲ رواق در سامانه فهما به ثبت رسید تا بستری موثر در راستای زیست بوم مومنانه تلقی شود.

 

همچنین اعطاء مجوز الکترونیکی به کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نیز از دیگر فعالیت هایی بود که با اهتمام ویژه مدیر ستاد و کارشناسان مجموعه با پیگیری های مستمر انجام شد و امروزه ۵۰ درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از مجوز الکترونیکی بهره مند هستند.

 

تبیین دهه بصیرت و ولایت در قالب مسابقه کتابخوانی و توزیع ۲ تن گوشت به محرومان

 

از جمله اقدامات صورت گرفته در دهه بصیرت با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز برپایی مسابقه کتابخوانی « رفیق خوشبخت ما» و « توزیع ۲ تن گوشت به محرومان» است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز در این خصوص آورده است: دهه بصیرت و میثاق با ولایت فرصت خوبی برای تبیین آرمان ها و باورهای ایمانی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی با اشاره به اهمیت ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای دهه بصیرت و ولایت بیان کرد: رویکرد اصلی برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در فضای مجازی و با محوریت بصیرت افزایی است.

 

علاقمندان به منظور شرکت در این دوره از مسابقه کتابخوانی باید عضو سامانه بچه های مسجد می شدند و پس از ورود به صفحه کاربری خود در قسمت آموزش ها و آزمون ها در مسابقه کتابخوانی شرکت می کردند. 

 

برپایی چهار نشست اداری و هماهنگی با کارشناسان مجموعه

 

از جمله اقدامات مستمر و منسجم دیگر در راستای قوت بخشی به روند فعالیت کانون های مساجد استان البرز برپایی نشست های اداری و هفتگی متداوم است. 

 

آنچنان که در این نشست ها ارزیابی روند فعالیت کانون های مساجد در قالب طرح ایران قوی با جدیت مورد توجه قرار گرفت. همچنین مدیر ستاد فهما استان البرز بیان کرد: طرح ایران قوی از جمله طرح هایی است در جریان رویداد فهما به عنوان رقابتی سالم و مبتنی بر زیست مومنانه شکل گرفت.

 

وی با اشاره به روند ثبت مجوزهای الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بیان کرد: ارائه مجوزهای الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نیز در راستای طرح ایران قوی برنامه ریزی شده است. 

 

وی ادامه داد: جریان سازی گفتمان ایران قوی به واقعه با راهبرد ترویج روحیه امید و تلاش فعالیت های فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فضای مجازی با توجه به شرایط کرونا در سال جاری محقق شد.

 

شکری با بیان اینکه طرح ایران قوی از هفته دفاع مقدس آغاز و تا دهه فجر ادامه دارد بیان کرد: محورهای اصلی در این طرح ملی، قرآن و سیره اهل بیت(ع)،امر به معروف و نهی از منکر، نماز و ولایت پذیری است.

 

مدیرکانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اظهار کرد: یکی از شاخص های امتیازی در طرح ایران قوی، ثبت مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

براساس این فرآیند می توان نتیجه گرفت که مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز طی سال جاری مهمترین شاخصه و فعالیت خود را در جریان مقابله با کرونا ویروس و برپایی رزمایش مواسات و همدلی قرار دادند.

 

راه اندازی شبکه رابطان کانون های مساجد استان البرز

 

در رابطه با راه اندازی شبکه رابطان کانون های مساجد استان البرز، مدیر ستاد فهما البرز با اشاره به اهمیت ثبت ویژه برنامه های انجام شده با همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما آورده است: راه اندازی شبکه رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد گامی در جهت راهبرد طرح ایران قوی است.

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت سخنان رهبرمعظم انقلاب به مناسبت ۱۹ دی اظهار می کند که در قالب اهمیت مطالبه گری مردم از مسئولان به ویژه در بحث پیاده سازی توصیه های رهبرمعظم انقلاب حائز اهمیت است و ضروری است به هر یک از آن نکات تأمل ویژه ای داشته باشیم.

 

برپایی وبینار آموزشی ویژه رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز

 

از جمله برنامه هایی که اثرات ویژه ای در زمینه رشد برنامه های معین شده و راهبردی در ستاد فهما استان البرز محقق شد می توان به برپایی وبینار آموزشی ویژه رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اشاره کرد.

 

براساس این گزارش، هماهنگی و همراهی رابطان در قالب شبکه سازی هدفمند و منسجم یکی از راهبردهای کلان مدت به منظور پیش برد اهداف فرهنگی، هنری، آموزشی و ... در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است.

 

 

 

کد خبر 1017069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha