عادی سازی با اشغالگران کودتا علیه خاورمیانه است

سیاستمداران فلسطینی تاکید کردند: عادی سازی با اشغالگران صهیونیستی کودتا علیه منطقه و ارزش ها و تاریخ و آینده آن به نفع طرح اشغالگران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سیاستمداران فلسطینی در نشست بین المللی مقابله با عادی سازی روابط سال 2021 اعلام کردند: آنچه رخ می دهد طبیعی نیست، بلکه بازتعریف صهیونیسم براساس فرهنگ اسرائیلی و ترسیم نقشه های آن در پاسخ به نیازهای صهیونیسم است.

 

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی حرکت جهاد اسلامی در این نشست گفت:مسایلی که برخی از رهبران رسمی عربی از جمله شاهزادگان، پادشاهان و روسای جمهوری به عنوان تحمیل اشغالگران بر آنها دست یافتند. صلح بازندارگی است که ژابوتینسکی آن را در سال 1925 بنا گذاشت و  اخیرا نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را بیان کرد.

 

البطش ادامه داد: نتانیاهو در صحبت های اخیر خود گفته است که این عادی سازی و صلح فعلی متقابل نیست، بلکه صلح یک منبع قدرت است. این یعنی عقب نشینی خود به خود این رژیم ها از گزینه آزاد سازی فلسطین و گزینه وحدت عرب است.

 

وی ادامه داد: سناریوی عادی سازی با ایدئولوژی صهیونیسم از زمان اشغال در هم آمیخته است و مبتنی بر شهرک سازی، ریشه کن کردن و تسلط بر سرزمین است. شرایط و عوامل متعدد در ادامه جنگ سیستماتیک اشغالگران علیه مردم ما و حقوق شان سهیم بوده است و مهم‌ ترین عامل حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

 

«باسم نعیم» رئیس کمپین تحریم جهانی اشغالگران در فلسطین گفت: سخن از عادی سازی نه تنها دردناک بلکه تکان دهنده است. توافقنامه عادی سازی تبادل فرهنگی یا دانشگاهی و حتی انقلاب اقتصادی در این منطقه را ایجاد نمی کند. زیرا مردم منطقه با این عادی سازی و اشغالگران صهیونیستی  و نژادپرستی شان مخالفند.

کد خبر 1017149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha