افتتاح مدرسه مطالعات حوزوی «الحوراء زینب(ع)» در منطقه فاو عراق

مدرسه مطالعات حوزوی «الحوراء زینب(ع)» به منظور تربیت نسل صالح و آگاه در منطقه فاو عراق افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، مدرسه مطالعات حوزوی بانوان متعلق به مرکز مطالعات دینی امام صادق(ع) به نام «الحوراء زینب(ع)» در منطقه فاو در استان بصره افتتاح شد.

 

مرکز امام صادق(ع) در بیانیه ای اعلام کرد: مدرسه حوزروی الحوراء زینب(ع) با همکاری  نیکوکاران منطقه فاو ساخته شد تا خدمت به دانش پژوهان مستمر و مداوم باشد.

 

در این بیانیه آمده است: شیخ «یعقوبی» یکی از مراجع شیعه عراق در امر ساخت این مدرسه حوزوی کمک کرده است و همه تسهیلات را برای فرزندان عراق به منظور رسیدن به علم و معرفت از منابع اصلی و راه های صحیح در علوم اهل بیت(ع) فراهم می کند. زیرا باتوجه به احادیث ائمه اطهار(ع) سالک دانش و دانشمندان نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارد.

 

«فاطمه اسدی» مدیر مجتمع مبلغان زن در بصره بر ضرورت پایبندی دانش آموزان این حوزه به کسب علم و معرفت تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید علم و معرفت را در زندگی واقعی شان متبلور کنند تا آینه واقعی و صادقی باشند که واقعیت رویکرد مبلغ محمدی را منعکس می کند. زندگی معنوی تنها در فعل و عمل خود را نمایان می کند.

 

«هدی کاظم موسوی» پژوهشگر دینی عراق گفت: فضای مناسبی برای بانوان در این مدرسه حوزوی فراهم شده است تا به آگاهی دینی دست یابند. زنان در تربیت نسل صالح در خانواده نقش بسزایی دارند. زیرا سود آن به جامعه بازمی گردد، به طوری که یک مسلمان بتواند در برابر مظاهر انحراف و فساد که غرب علیه اسلام تبلیغ می کند، بایستد.

کد خبر 1017211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha