کتاب در نمایشگاه مجازی به دورافتاده‌ترین مناطق کشور هم می‌رسد

مدیر انتشارات خانه ادبیات اظهار کرد: فروش آنلاین کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ارتباط با مناطق محروم و کم‌برخوردار را اصلاح می‌کند و حتی کتاب می‌تواند به دورافتاده‌ترین مناطق و روستاهای کشور هم برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، حسن ستارزاده با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران در رشد ناشران تاثیر دارد، عنوان کرد: این نمایشگاه از یک سو می‌تواند کمک خوبی برای فروش کتاب باشد؛ زیرا با توجه به شرایط کرونا، وضعیت نشر طی یکسال گذشته با چالش‌های جدی روبه‌رو بود و از سوی دیگر خانواده‌ها نتوانستند کتاب زیادی خریداری کنند.

 

وی ضمن بیان این که معتقدم که خانواده‌ها از نمایشگاه مجازی کتاب تهران استقبال می کنند، اظهار کرد: تا پیش از این مردم و خانواده‌ها به صورت فیزیکی به کتابفروشی‌ها می‌رفتند و بعد از تورق کتاب آن را انتخاب می‌کردند اما الان وقتی درباره کتاب توضیحات می‌نویسیم و به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنیم بهتر اعتماد می‌کنند.

 

مدیر انتشارات خانه ادبیات همچنین گفت: از سوی دیگر معتقدم که فروش آنلاین کتاب، ارتباط با مناطق محروم و کم‌برخوردار را اصلاح می‌کند و کتاب می‌تواند حتی به دورافتاده‌ترین مناطق و روستاهای کشور هم برسد. آن‌ها هم بدون اینکه بعد مسافت برایشان اهمیت داشته باشد کتاب‌های مورد نیاز خود را سفارش دهند.

او تاکید کرد: در این زمینه باید اطلاع رسانی گسترده از سوی صدا و سیما و سایر نهادها انجام شود تا مردم در جریان برگزاری این رویداد فرهنگی قرار گیرند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

حسن ستارزاده با طرح این موضوع که برگزاری خوب و موفق این نمایشگاه می‌تواند نقدینگی ناشران را افزایش دهد، گفت: من فکر می‌کنم نمایشگاه مجازی کتاب تهران در این زمینه تاثیر دارد، اگرچه زمانی همه مخالف فروش آنلاین کتاب بودند اما اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که ناشر مجبور شده است که به این حوزه روی بیاورد؛ بنده معتقدم که این شیوه می‌تواند در آینده نیز استمرار داشته باشد.

 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1017236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha